۱۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۲۵
کد خبر: 30792667
T T
۰ نفر

تهران -وزير راه وشهرسازي گفت: پروژه قطار برقي تهران -مشهد كه امروز در منطقه فريمان كلنگ زني مي شود با حق بهره برداري 39 ساله توسط قرارگاه خاتم الاوصياء به مورد اجرا گذاشته مي شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، علی نیكزاد روز چهارشنبه در حاشیه مراسم سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره ) در محل فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران اظهار داشت :قرارگاه خاتم الاوصیاء پروژه قطار برقی تهران - مشهد را به روش BOT به مورد اجرا می گذارد كه با اجرای آن ظرف سه سال ، سرعت این قطار به 220 كیلومتر در ساعت می رسد .

وی اعتبار این پروژه كه پس از تكمیل به مدت 39 سال در اختیار قرارگاه یادشده قرار دارد را 41 هزار میلیارد ریال ذكر كرد .

وی در ارتباط با پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان به قم و قم به تهران كه به شركت های خارجی‌ واگذار می شود ، گفت : اجرای این پروژه موجب خواهد شد قطار مذكور با سرعت 350 كیلومتر درساعت حركت كند و تامین مالی و اجرای آن توسط شركت های خارجی صورت می گیرد .

وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را حدود 200هزارمیلیارد ریال بیان كرد و افزود: روسازی این پروژه روش خاصی نیاز دارد و دلیل اصلی بهره گیری از شركت های خارجی این مساله است .

نیكزاد از افتتاح 100 هزار واحد مسكونی مهر طی 10 روز ایام دهه فجر خبر داد و گفت :این خانه ها در تمامی نقاط كشور ساخته شده و علاوه بر شهرهای جدید ، بافت فرسوده در شهرهای زیر 25 هزار نفر و بالای آن قرار دارند .

همچنین 25 هزار و 280 میلیارد ریال پروژه در بخش آزاد راهی ، بزرگراهی و بیش از سه هزار كیلومتر راه روستایی در این ایام به بهره برداری می رسد .

نیكزاد افزود: دومین ورزشگاه بزرگ كشور با ظرفیت 50 هزار نفر در شهر اهواز به زودی افتتاح می شود .

وی اضافه كرد:14 بیمارستان در كشور افتتاح شده و در اختیار دستگاه بهره بردار قرار می گیرد و در قزوین، دامغان و سمنان نیز بیمارستانهایی آماده بهره برداری است كه انتظار می رود هفته آینده با حضور رئیس جمهور در یكی از این شهرها بیمارستان و 10 هزار واحد مسكن مهر به بهره برداری برسد.

اقتصام ** 1559**1319

سرخط اخبار اقتصاد