۴ بهمن ۱۳۹۰، ۸:۴۶
کد خبر: 30778671
T T
۰ نفر

تهران- رييس هيات مديره بورس كالاي ايران گفت: ‌بورس كالا براي انجام معاملات نقدي و سلف سكه اعلام آمادگي كرده و بستر ها و فضا براي انجام معاملات آن آماده است.

'محمدرضا پورابراهیم ' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص پیش فروش سكه در بورس كالا نیز افزود: بانك مركزی باید اقدامات لازم برای انجام این معاملات را انجام دهد تا بتوان معاملات را در بورس كالا انجام داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات در ماه های گذشته با وزیر اقتصاد و معاون اول رییس جمهوری برای انجام معاملات سكه نقدی و سلف از طریق بورس كالا، ‌اظهار داشت: با این وجود تا كنون این امر عملیاتی نشده است.



**وزارت نفت برای انجام معاملات نفت در بورس تصمیم جدی بگیرد

پور ابراهیم با اشاره به عرضه نفت خام و نفت كوره در بورس نفت توسط وزارت نفت و شركت ملی نفت در بورس كالا ، اظهار داشت:‌ با وجودی كه در عرضه های آخر خریداران زیادی وجود داشت اما این معامله انجام نشد.

وی تصریح كرد روش پیشنهادی برای انجام معاملات از طریق تقاضای معامله نفت خام بوده است.

رییس هیات مدیره بورس كالای ایران، بزرگترین مانع انجام نشدن معاملات را نبود نظم جدی در بدنه ی وزارت نفت برای فروش نفت همانند گذشته اعلام كرد و افزود:‌وزارت نفت برای انجام معاملات نفت در بورس تصمیم جدی بگیرد و به ورود محصولات نفتی به بورس كمك كند.

وی ادامه داد: برای عرضه و انجام معامله نفت از سوی بورس محدودیتی وجود ندارد و عرضه كننده باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس هیات مدیره بورس كالای ایران گفت: انجام نشدن معاملات نفتی برای بورس كالا مطلوب نیست و با این وضعیت عرضه ها بی نتیجه خواهد ماند.

اقتصام** 9141**1319 ** 1569**

سرخط اخبار اقتصاد