۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۲
کد خبر: 82973808
T T
۰ نفر
سند اشتغالزايي 100هزار نفري بين دو وزارتخانه امضا شد

تهران- ايرنا- وزير نيرو و وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات براي ايجاد اشتغال، رونق اقتصادي و افزايش بهره وري در حوزه هاي آب و برق با بهره‌گيري از ارتباطات و فناوري اطلاعات، سند اقدام مشتركي را امضا كردند كه براساس آن قرار است 100هزار فرصت شغلي در بستري آي.سي.تي ايجاد شود.

به‌ گزارش روز سه شنبه ايرنا از وزارت نيرو، سند اقدام مشترك دو وزارتخانه در زمينه توسعه كاربردهاي فناوري‌هاي نوين فاوا (ICT) در صنعت آب و برق با حضور رضا اردكانيان وزير نيرو ومحمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در محل وزارت نيرو امضا شد.
بر اساس اين سند كه براي توسعه كاربردهاي فناوري هاي نوين ارتباطات و فناوري اطلاعات در صنعت آب و برق تهيه و تدوين شده، ايجاد 100 هزار فرصت شغلي در بستر آي.سي.تي(ICT) و در قالب 20 هزار شركت كسب و كار نوپا، يك هزار شركت متوسط، 100 شركت بزرگ و پنج شركت بين المللي پيش بيني شده است.
با اجراي اين سند، ضمن ايجاد فرصت هاي شغلي در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات صنعت برق، كنتورهاي آب و برق، كليدها، پست هاي برق و روشنايي معابر هوشمند مي شود و ميزان مصرف آب و برق كاهش پيدا مي‌كند.
براساس مطالعات انجام شده، اجراي آزمايشي شبكه هوشمند توزيع و مصرف آب و برق، توسعه ظرفيت مخابرات و انتقال داده براي كاربردهاي هر دو حوزه نيرو و ICT با استفاده از زيرساخت هاي شبكه توزيع برق، راه اندازي و توسعه بازار الكترونيكي آب و برق با مشاركت بخش خصوصي و طراحي و راه اندازي آزمايشي پلتفرم دسترسي پذيري داده ها و خدمات حوزه آب و برق در اولويت قرار گرفته اند.
در اين سند با مشخص شدن شاخص هاي رسيدن به اهداف در بخش هاي مختلف، اجرا، مديريت و نظارت كلان آن برعهده معاونت هاي تخصصي مربوط در 2 وزارتخانه خواهد بود و مجريان توسط شركت ها و سازمان هاي ذيربط در دو وزارتخانه معرفي مي شوند.
اقتصام**2078** 2023

سرخط اخبار اقتصاد