اقتصاد تعاونی راهکار تحقق شعار سال است/ توجه ویژه دولت به بخش تعاون

تهران- ایرنا- رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به بخش تعاون دارد، گفت: تعاونی بخشی از اقتصاد است که با مشارکت مردمی و جذب سرمایه‌های مردمی می‌تواند در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار سال سهم به سزایی داشته باشد.

بهمن عبداللهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار داشت: مردم می‌توانند با تزریق سرمایه‌های خرد و سرگردان به بخش تعاون، رشد تولید و به تبع صادرات را رقم بزنند.

وی افزود: استفاده از قالب تعاونی‌ها در بخش تولید و توزیع و خدمات نه‌تنها منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود؛ بلکه به رونق اقتصادی می‌انجامد.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به بخش تعاون دارد، گفت: این دولت با احیای سند توسعه تعاون به دنبال افزایش سهم تعاون در بخش اقتصاد است که این امر نیازمند مشارکت‌های مردمی و اعتماد به بخش خصوصی است.

عبداللهی ادامه داد: با تصویب و ابلاغ سند توسعه ملی بخش تعاونی نقشه راه رسیدن به سهم مقرر در قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ترسیم شد تا تشکل‌های تعاونی در مسیر مردمی‌سازی واقعی اقتصاد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قدم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعاونگران در سال گذشته در تحقق مهار تورم و رشد تولید نیز خدمات ارزنده‌ای را ارائه کردند که این امر امسال نیز با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه اکنون سهم تعاون از اشتغال حدود ۷ تا ۸ درصد است گفت: ظرفیت تعاونی‌ها بیش از این است با فعال سازی و احیای تعاونی‌ها می‌توان به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد دست یافت.

عبداللهی تاکید کرد: مشارکت مردم در تعاونی‌ها منجر به افزایش تولید و اشتغال، کاهش بیکاری و در نهایت بهبود شرایط اقتصادی می‌شود از این رو اتاق تعاون ایران به نمایندگی از این بخش با تسهیلگری، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون درصدد حمایت از تعاونگران در راستای سیاست‌های مدنظر رهبر معظم و ریاست جمهوری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha