جام صفوی؛ بسترسازی برای توسعه ورزش اردبیل

استان اردبیل با وجود استعدادهای ناب در رشته‌های مختلف ورزشی آن طور که باید و شاید نتوانسته از این استعدادها استفاده کند و یکی از عمده ترین علت های این امر ضعف زیرساخت‌های ورزشی و به تبع آن برگزاری تورنمنتها و مسابقات ورزشی در این خطه قهرمان پرور است.
در راستای جبران این خلاء در ورزش اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برای نخستین بار برگزاری مسابقات ورزشی در قالب جام صفوی را مطرح کرد و در جریان سفر زمستان ۱۴۰۲ کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل این موضوع مطرح و در همان سفر جام صفوی با حضور وی رونمایی شد.
با پیگیری‌های استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل برای برگزاری مسابقات در هشت رشته ورزشی در سال جاری(۱۴۰۳) برنامه ریزی شده است که در این بین مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان (انتخابی تیم ملی) ششم و هفتم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از کشورهای عراق، ارمنستان و قرقیزستان و نفرات اول تا دهم همه وزنها در سطح کشور در ورزشگاه رضازاده اردبیل برگزار شد.
برندسازی ورزشی و توسعه گردشگری ورزشی از جمله اهداف برگزاری این مسابقات و جام صفوی عنوان شده است و در این راستا مسئولین ورزش استان برای ثبت رویدادهای ورزشی این جام در تقویم فدراسیون‌ها و همچنین ثبت آن در مجامع ورزشی بین المللی تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند.

برچسب‌ها

اخبار پرونده