لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

تهران- ایرنا- هفته دوم مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در حالی طی روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ برگزار شد که تیم های ایرانی عملکرد خوبی در این رقابت‌ها از خود نشان ندادند. ادامه این مسابقات نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

در گروه نخست این لیگ، تیم فوتبال استقلال ایران روز ۲۸ بهمن در کویت و در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی مسابقات به مصاف تیم الاهلی عربستان رفت؛ مسابقه ای که در آن گل زیبای «ارسلان مطهری» با اشتباه عجیب کمک داور اول بازی مردود اعلام شد و «نوید مظفری» اعلام کرد پنالتی الاهلی درست نبوده و یک پنالتی نیز باید برای استقلال گرفته می‌شده است اما در نهایت استقلال با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی از اشتباهات داوری به ضرر این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شکایت کرد.

«علی فتح‌الله‌زاده» عضو هیات مدیره باشگاه استقلال نیز در این خصوص گفت: استقلال شایسته برتری برابر الاهلی عربستان بود اما لطف داور این مسابقه باعث شد تا آبی‌پوشان تهرانی با تمام شایستگی‌هایی که داشتند شکست بخورند.

در ادامه این بازی ها تیم فوتبال سپاهان اصفهان ۲۹ بهمن در دوحه به مصاف میزبان خود السد قطر رفت که در نهایت سپاهان با نتیجه ۳ بر صفر بازی را به حریف خود واگذار کرد. 

در همین روز تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۹:۰۵ دقیقه به وقت تهران به مصاف میزبان خود تیم الشارجه امارات رفت. در این دیدار مسوولان ورزشگاه الشارجه امارات، از یک ساعت مانده به آغازی دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الشارجه، گیت ورود را برای هواداران پرسپولیس بستند. دیداری که در نهایت با نتیجه ۲ بر ۲ مساوی به پایان رسید تا پرسپولیس با این تساوی با کسب یک امتیاز در جایگاه سوم قرار بگیرد.

هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق نیز در همین روز آغاز شد و در نخستین بازی اف‌سی توکیوی ژاپن و پرث‌گلوری استرالیا به مصاف هم رفتند که در پایان نماینده ژاپن موفق شد با نتیجه یک بر صفر برنده بازی شود.

همچنین تیم‌های اف‌سی سئول کره جنوبی و ملبورن ویکتوری استرالیا نیز به مصاف هم رفتند که در پایان تیم کره‌ای موفق شد با یک گل به برتری برسد.

در همین روز دیدار تیم‌های فوتبال التعاون عربستان و الدحیل قطر نیز ساعت ۱۹:۰۵ دقیقه به وقت تهران برگزار شد که این مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه با برتری ۲ بر صفر نماینده عربستان پایان یافت.

در روزهای بعد به دلیل شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای شرق آسیایی، با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا و بعد از جلسه با نمایندگان انجمن‌های عضو منطقه شرق آسیا و نمایندگان باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، تصمیم بر این گرفته شد که برگزاری مسابقات مرحله گروهی در این منطقه لغو شود. با این حال مقرر شد، دیدارهای لغو شده، روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت (هفته سوم)، ۶ و ۷ خرداد (هفته چهارم)، ۲۷ و ۲۸ خرداد (هفته پنجم) و سه و چهار تیر (هفته ششم) سال ۹۹ برگزار شود.

اخبار پرونده