کرمان- ایرنا- عکس‌ها تنها وضعیت بخش کوتاهی از بلوار جمهوری اسلامی، از معابر بزرگ و اصلی کرمان را تا میدان آزادی این شهر نشان می دهد.

در گزارش تصویری ایرنا برخی مسیرهای کاشیکاری پیاده‌راه‌های شهر کرمان مخصوص معلولان را می‌بینید که در بسیاری از نقاط یا به جوی آب ختم می‌شوند یا به موانع مختلف؛ وضع موجود موید این است که موقع احداث مسیر تردد معلولان در معابر پیاده راهی باور به چرایی مسیر ویژه این قشر از جامعه وجود نداشته یا برای از سر باز کنی کارها انجام شده اند.

در برخی پیاده راه ها استفاده از بعضی کاشی‌های غیراستاندارد که برای مسیر معلولان تعریف نمی شود و با سایر کاشیکاری های معابر تفاوتی ندارد و تنها در رنگ آمیزی متفاوت هستند، پرسش های زیادی را درباره فلسفه این عملیات اجرایی ایجاد می کند.

گرچه در برخی معدود نقاط شهر کرمان بعضی معابر به صورت اصولی برای معلولان بهسازی شده اند مانند بخشی از همین بلوار جمهوری اسلامی در مقابل اداره کل ورزش و جوانان، اما بیشتر معابر شهر دارای مشکلات هندسی و ساختاری است که انتظار می رود مدیریت شهری در دوره جدید که بتازگی امور را به دست گرفته، برای این مهم نیز برنامه داشته باشد.

۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۸:۴۵

سرخط اخبار استان‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha