۳ بهمن ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 9999887
T T
۰ نفر
جزییات برگزاری بازیهای زنان پایتخت های کشورهای اسلامی و آسیایی اعلام شد # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/11/83 مسوولان ستاد برگزاری نخستین دوره بازیهای زنان پایتخت های کشورهای اسلامی و آسیایی روز شنبه با حضور در جمع خبرنگاران، جزییات برگزاری این بازیها را اعلام کردند. دبیرکل بازیها گفت: تاکنون از 20 کشوری که برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند، ورزشکاران 18 کشور وارد ایران شده اند. مهین فرهادی زاد افزود: ورزشکاران دو کشور لیبی و لبنان، غایبین این بازیها محسوب می شوند که ما هنوز منتظر آنان هستیم. وی تعداد ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و داوران حاضر در مسابقات را حدود یک هزار نفر خواند و گفت: کاروان ورزشی کشورهای قطر، تاجیکستان ، قزاقستان ، مالزی ، لیبی ، تایلند، جمهوری آذربایجان ، عراق ، پاکستان ، ترکمستان، ارمنستان ، گرجستان ، قرقیزستان ، افغانستان ، سریلانکا، لبنان، عمان، مصر و اردن با بیش از 400 ورزشکار در این بازیها حضور خواهند داشت.
به گفته فرهادی زاد، تیم تهران با 176 ورزشکار و تیم شهرداری با 170 ورزشکار در مسابقات شرکت خواهند کرد وی افزود: بزرگترین کاروان ورزشی خارجی این رقابتها مربوط به کشور ارمنستان است که با 79 ورزشکار در 8 رشته در این رقابتها شرکت کرده و پس از آن تیم قطر با 64 ورزشکار در 5 رشته و عراق با50 ورزشکار در 4 رشته در این مسابقات حاضر خواهد بود . دبیرکل برگزاری بازیها اظهار داشت: تیم تایلند با دو تیرانداز کمترین تعداد ورزشکار را به این مسابقات اعزام کرده است ضمن اینکه از کانادا نیز تنها یک ناظر در رشته کاراته داریم. فرهادی زاد هماهنگی نایب رییسان فدراسیون ها در انتخاب، آموزش داوران را بسیار خوب خواند وگفت: تمامی 200 داوری که در مسابقات شرکت دارند، در کلینک های داوری ویژه این بازیها شرکت کرده اند. دبیرکل بازیها با درخواست از بانوان برای حضور در محل های برگزاری مسابقات گفت: ورود به این محل ها به صورت رایگان است ضمن اینکه کمیته تماشاچی ها موظف است ضمن هماهنگی با مراکز آموزشی دخترانه کشور، شرایط حضور دختران جوان را در سالن های برگزاری مسابقات فراهم کنند. وی درادامه به برنامه های فرهنگی و هنری درنظر گرفته برای ورزشکاران اشاره کرد وعمده ترین این برنامه ها را حضور تمامی ورزشکاران در روز هفتم بهمن ماه در مرقد مطهر امام خمینی/ ره/ عنوان کرد. فرهادی زاد افزود: بازدیداز اماکن تاریخی، تفریحی وهنری شهر تهران از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده است. مراسم اختتامیه نیز روز دهم بهمن ماه در هتل شیان با حضور تمامی ورزشکاران انجام خواهد شد که طی آن جام های قهرمانی و تندیس بازیها به تیم ها و سرپرستان آنان اهداء می شود. مدیرکل تربیت بدنی شهرداری تهران نیز دراین نشست بر اهمیت ورزش زنان در توسعه تمامی امور اشاره کرد وگفت: شهرداری تدابیر بسیاری برای مشارکت هرچه بیشتر زنان در فعالیت های ورزشی درنظر گرفته که برگزاری این بازیها یکی از این تدابیر در بعد قهرمانی است. سیدباقر فاطمی نسب افزود: درحال حاضر بانوان تهران در 22 منطقه شهرداری تهران فعالیت های مستمر دارند و 160 فضای سرپوشیده ورزشی که دراختیار شهرداری است، به صورت مجزا دراختیار خانم ها و آقایان قرار دارد. وی اظهار امیدواری کردکه برگزاری این بازیها، عرصه ای برای نشان دادن توانمندیهای زنان تهران و تیم های شهرداری باشد. سرپرست فنی و مدیر تیم های شهرداری تهران نیز اعلام داشت: تیم های شهرداری با 170 ورزشکار در 13 رشته این مسابقات (به غیر از پینک پنک معلولین ) حضور دارد. لیلا محمدیان افزود: ترکیب نهایی تیم های شهرداری از 3 ماه قبل مشخص شده و تیم ها تاکنون تمرینات منظم و مستمری را زیرنظر مربیان داشته اند. وی با تاکید براینکه کسب مدال دراین بازیها ملاک نخواهد بود، گفت: این نخستین تجربه حضور در مسابقات بین المللی برای تیم های شهرداری به شمار می رود و ما امیدواریم در دوره های بعد با قدرت و تجربه بیشتری حضور یابیم.
وی درادامه بااشاره به فعالیت های ورزشی شهرداری در امر بانوان گفت: المپیاد شهرداری تهران در 6 رشته ورزشی روز 18 بهمن ماه برگزار می شود. محمدیان افزود: درحال حاضر 2200 نفر در بدمینتون، همین تعداد در پینک پنک، 660 تیم درهریک از رشته های والیبال، بسکتبال و فوتسال و 3280 نفر در آمادگی جسمانی و 1060 نفر در شطرنج محلات شرکت دارند. اولین دوره رقابتهای زنان کشورهای اسلامی و اسیایی از چهارم تا یازدهم بهمن ماه در 14 رشته ورزشی به میزبانی شهرداری تهران برگزار می شود . تاکنون کاروان ورزشی کشورهای آذربایجان در رشته کاراته ، پاکستان در رشته های دو و میدانی و بدمینتون ، ترکمنستان در رشته های فوتسال ، عراق در رشته های هندبال ، تکواندو ، دوومیدانی و پینک پنک ، ارمنستان در رشته های ژیمناستیک ، تکواندو ، شنا، بدمینتون ، پینک پنک معلولان ، هندبال ، دو ومیدانی و والیبال ، افغانستان در رشته های دو و میدانی ، کاراته ، تکواندو و پینک پنک ، مالزی در رشته های پینک پنک ، تایلند در رشته های تیراندازی در مدت چند روز گذشته وارد تهران شده اند. ورزشی. 1588/ 1512
۰ نفر