باآمدن صنعتکاران آیاتغییراتی درارکان فنی تیم های ملی کشتی ایجادخواهد شد؟
......................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/09/86
داخلی.ورزشی.کشتی.
از : ناصر انصافی مقدم.
"محمدعلی صنعتکاران" نایب رئیس فدراسیون کشتی و مدیر فنی تیم های ملی
کشتی آزاد و فرنگی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته است که تمام
کارهای مرتبط با کشتی فقط باید از طریق او عملی شود.
وی در این گفت و گو حتی تاکید کرده است که علاوه بر مسوولیت مدیریت فنی
در کشتی آزاد،درکشتی فرنگی نیز مدیریت خواهد کرد و ازسوی "محمدرضا یزدانی
خرم" رئیس فدراسیون کشتی به عنوان مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی
ایران نیز منصوب شده است.
به همین دلیل تمام امورمرتبط با کشتی ایران بایستی ازکانال او (محمدعلی
صنعتکاران ) عبور کند.
صنعتکاران گفته است که به عنوان نایب رئیس فدراسیون کشتی نیز در تمامی
امور مرتبط با کشتی آزاد و فرنگی ایران به صورت مشهود و ملموس اشراف ،
دخالت و تصرف کامل دارد.
در حکم مدیریت فنی صنعتکاران که چندین روز پیش از سوی رئیس فدراسیون
کشتی صادر شده بود ، بنا به دلایلی اشاره ای به مدیریت فنی او در حیطه کشتی
فرنگی نشده بود اما با شناختی که نگارنده از روحیات وخلق و خوی صنعتکاران
دارد،مطمئن بودیم که او برای سامان دادن به هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی
مسوولیت قبول کرده و بایستی بر کشتی فرنگی نیز مدیریت و نظارت کند.
صنعتکاران سه سال پیش به خاطر همین مساله با "محمدرضا طالقانی" رئیس
سابق فدراسیون کشتی و "حسن بابک" مدیر و سرمربی وقت تیم ملی کشتی فرنگی
ایران اختلاف نظر پیدا کرد و در حالی که فقط دو هفته مسوولیت پذیرفته بود
، به هیچ صراطی مستقیم نشد و عطای کار را به لقایش بخشید.
درهمان روزهای آغازین مسوولیت صنعتکاران ، یزدانی خرم گرچه در حکم خود
اشاره ای به حیطه مسوولیت نایب رئیس فدراسیون در کشتی فرنگی نکرد اما دست
او را کاملا باز گذاشت و تلویحا و به طور سربسته اعلام کرد که آقاصنعت در
تمامی امور فنی کشتی صاحب اختیار است و حتی در کشتی فرنگی نیز حق دخالت و
اظهارنظر دارد.
این حرف،یعنی آنکه صنعتکاران همچون کشتی آزاد درکشتی فرنگی نیز همه کاره
است و حرف اول و آخر را او خواهد زد و تمام امور مرتبط با این رشته با
دخالت و تصرف او قابل اجرا خواهد بود.
امااین سوال وجود دارد که در این بین نقش "محمد دلیریان"به عنوان مدیر
فنی تیم های ملی کشتی فرنگی ایران اکنون چه می شود.؟ آیا او از این پس باید
زیرنظر صنعتکاران کار کند یا اینکه همکاری خود را با فدراسیون کشتی قطع
خواهد کرد.؟
سوال دیگر آنست که آیا اهالی کشتی فرنگی با دخالت فنی وتصرف صنعتکاران
در امور این رشته راضی خواهند بود ، یا نه.؟ کشتی فرنگی رشته جداگانه ای
از کشتی آزاد است و پیشکسوتان زیادی را دور و بر خود دارد.
از سوی دیگر، اختلاف نظر ، خود بزرگ بینی و قبول نداشتن یکدیگر در کشتی
فرنگی نیز همچون کشتی آزاد رواج دارد که برای موفقیت کشتی بایستی این
گونه مسائل از بین برود.
** تغییر در ارکان تیم های ملی لازم الاجراست
.........................................
مدیرفنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در صحبت های خود از "محمد
دلیریان" و "محمود معزی پور" سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران اظهار رضایت
کرده و گفته که برای ادامه کار آنها مشکلی را پیش رو نمی بینم. ضمن آنکه
دلیریان کار خودش را به بهترین نحو ممکن انجام داده است.
از گفته های صنعتکاران چنین استنباط می شود که وی حالا تصمیمی برای تغییر
و تعویض افراد در ارکان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران ندارد و این
دو تیم فعلا با همان کادرهای فنی خود به کار خود ادامه خواهند داد.
اما اعتقاد ما این است ، صنعتکاران کارکشته و سرد و گرم چشیده با دید
وسیع و مدیریت فنی مقبولی که دارد ، برای موفقیت تیم های ملی کشتی آزاد و
فرنگی بزرگسالان ایران در بازیهای المپیک 2008 پکن ، فکرهای ناگفته ای را
در سر خواهد داشت.
خود آقاصنعت بهتر از هر کس دیگری می داند که تیم های ملی کشتی آزاد و
فرنگی ایران در بعد فنی ، نیاز به تغییراتی خواهند داشت که این تغییرات
می تواند موفقیت کشتی گیران ما را در میدان بزرگ و سهمگین بازیهای المپیک
تضمین کند.
چرا که میدان بازیهای المپیک با میدان مسابقه های جهانی بسیار تفاوت
دارد و همین تفاوت است که "محمدعلی صنعتکاران" متفاوت از همه،برای همکاری
دوباره با فدراسیون کشتی به میدان عمل فراخوانده شده است.
** میدان های گزینشی المپیک با ترکیب متفاوت
...............................................
قبل از حضور در بازیهای المپیک 2008 پکن ، کشتی گیران و مربیان ما
بایستی حضور در چند میدان گزینشی المپیک که یکی ازآنها مسابقه های قهرمانی
آسیا در کره جنوبی است ، را تجربه کنند.
ما در کشتی آزاد فقط دو سهمیه و در کشتی فرنگی سه سهمیه بدست آورده ایم
و اگر می خواهیم که در المپیک با ترکیب کامل در هر دو رشته آزاد و فرنگی
شرکت کنیم که حتما باید با ساز و برگ کامل شرکت کنیم ، چاره ای نداریم که
سهمیه های باقیمانده را با چنگ و دندان در رقابتهای گزینشی کسب کنیم.
در چند رقابت گزینشی که سوای مسابقه های آسیایی در کره جنوبی ، بقیه
اروپایی خواهد بود ، تیم های ما با ترکیب متفاوت اعم از کشتی گیر و مربی
شرکت خواهند کرد و بعید نیست مربیانی که کارنامه خوبی از خود به جا
بگذارند ، در کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران قرار خواهند
گرفت.
محمدعلی صنعتکاران به عنوان مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی
ایران ، سر فرصت همچنین بایستی اعضای کادرهای فنی تیم های نوجوانان و
جوانان ایران در هر دو رشته آزاد و فرنگی را تعیین و مشخص کند که البته
تشکیل اردوهای آمادگی تیم های نوجوانان و جوانان ایران به اوایل سال آینده
موکول خواهد شد.
** تحول در کمیته فنی
.........................
صنعتکاران که اعتقادی به کمیته فنی با ساختار و تشکیلات کنونی ندارد ،
درصدد است که تحولی در این کمیته ایجاد کرده و آن را از حالت فعلی کاملا
خارج و فعال مایشاء کند.
کمیته فنی فدراسیون کشتی که حکم"موتور قوی یک کشتی غول پیکر در اقیانوس
" را خواهد داشت،بایستی بسیار قوی و مستحکم و آزاد و رها عمل کند و
شجاعانه وقاطعانه درانتخاب ملی پوشان کشتی آزاد وفرنگی ایران تصمیم
بگیرد.
قطعا خود "محمدعلی صنعتکاران" مسوولیت و ریاست کمیته فنی را برعهده
خواهد گرفت و گروهی از پیشکسوتان صاحب نام کشتی را دور خود جمع خواهد
کرد. سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران نیز اعضای
این کمیته خواهند بود.
تحقیقا ویقینا ، کمیته فنی ای که مدنظر صنعتکاران است ، کمیته ای است که
انگشت نشانه را روی کشتی گیر شکست خورده ای خواهد گذاشت که از جهات مختلف ،
قابل قبول تر از کشتی گیر پیروز شده در یک مبارزه نزدیک و پایاپای برای
حضور در بازیهای المپیک و مسابقه های جهانی خواهد بود.
یعنی برد و باخت با فاصله نزدیک و اختلاف ناچیز نباید ملاک انتخاب افراد
برای عضویت در تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران باشد و این تنها نگاه
تیزبین ، هوشمندانه ، درایت ، دوراندیشی ، شجاعت و قدرت تصمیم گیری کمیته
فنی است که بهترین نفرات را برای حضور در مسابقه های جهانی و بازیهای
المپیک انتخاب خواهد کرد.
همچنانکه در سالهای دور مردان بزرگی چون "حبیب الله بلور" ، "کیومرث
ابوالملوکی" ، "حاج عبدالحسین فیلی" ، "رحمت الله غفوریان" و "علی غفاری"
که ستون های اصلی کشتی ایران در 60 سال اخیر بودند ، اینگونه برای کشتی
ما تصمیم گیری می کردند و به نتایج درخشانی نیز می رسیدند.
ورزشی. ** 1589 ** 1590
شماره 013 ساعت 10:36 تمام
باآمدن صنعتکاران آیاتغییراتی درارکان فنی تیم های ملی کشتی ایجادخواهد شد؟
۷ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر:
9910011