۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9891900
T T
۰ نفر

لیگ قهرمانان آسیا/اولین پیروزی آسیایی پرسپولیس

۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9891900
لیگ قهرمانان آسیا/اولین پیروزی آسیایی پرسپولیس ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/20 ورزش.توپی.فوتبال.لیگ تیم فوتبال پرسپولیس یکی از چهار نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا توانست تیم فوتبال الشارجه امارات را شکست دهد تا سرخپوشان پایتخت،اولین گام خود را در لیگ قهرمانان آسیا، محکم بردارند.
به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا، توانست با نتیجه 3بر 1 تیم الشارجه امارات را شکست دهد تا اولین نماینده ایران، این بازی ها را با پیروزی شروع کند.
این دیدار درحالی در نیمه اول آغاز شد، که دو تیم تا دقیقه 25 موقعیت آنچنانی نداشتند و تک موقعیت تیم الشارجه در دقیقه 18 توسط عبدالوهاب از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
بعد از این موقعیت بود که بازیکنان پرسپولیس در شش دقیقه طوفانی سه گل وارد دروازه حریف خود کنند.
در ابتدا این علی کریمی بود که توانست در دقیقه 27 اولین گل تیم پرسپولیس را به ثمر برساند و زمینه سایر گل ها را فراهم سازد.
سه دقیقه بعد از این گل، درحالی که بازیکنان الشارجه برای جبران گل و نتیجه جلو کشیده بودند، علیرضا واحدی نیکبخت در دقیقه 30 روی پاس ارسالی علیرضا محمد و حرکت زیبای علی کریمی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.
گل سوم پرسپولیس نیز در حرکت مثلثی علی کریمی، علیرضا نیکبخت و هادی نوروزی به ثمر رسید.هادی نوروزی در دقیقه 33 توانست حرکت کریمی و نیکبخت را تکمیل کرده و گل سوم را به ثمر برساند تا تیم الشارجه نیمه اول را در حالی که در شوک سه گل خورده بود، به رختکن برود.
نیمه دوم این دیدار اما در حالی آغاز شد که دیگر خبری از حمله های بی امان پرسپولیس نبود.هر چند بازیکنان پرسپولیس صاحب چند موقعیت شدند اما، آنطور که باید و شاید از آن استفاده نکردند و به همین دلیل بازیکنان الشارجه، به تدریج بر دامنه حملات خود افزود.
تعویض علی کریمی نشان از آن بود که سرمربی پرتغالی پرسپولیس دیگر تمایلی به بازی تهاجمی نداشته و قصد حفظ نتیجه را دارد.
تیم الشارجه در ادامه یکی از حملات و روی یک ضربه ایستگاهی توانست یکی از گل های خورده خود را توسط مشعل عبدالوهاب در دقیقه 53 جبران کند تا بازیکنان و هوادارن پرسپولیس با اضطراب و نگرانی بیشتری بازی را دنبال کنند.
شاید همین احساس ترس بود که باعث شد نلو وینگادا بازی را تهاجمی تر ادامه دهد و ابراهیم توره را به جای هادی نوروزی به زمین بفرستد.
با وجود این، پس از گل اول الشارجه، بازی دوباره به تعادل کشید و تک موقعیت های دو تیم نیز با بی دقتی بازیکنان از بین رفت.در مهمترین این موقعیت ها، ضربه سر نیکبخت با اختلاف اندک از کنار دروازه حریف به اوت رفت فشار هوادارن مبنی بر حضور محسن خلیلی در زمین سرانجام باعث شد تا این مهاجم تازه از بند مصدومیت رها یافته در دقایق پایانی به جای علیرضا واحدی نیکبخت وارد زمین شود تا وینگادا نشان دهد به هیچ عنوان دوست ندارد تیمش را دفاعی کند.
در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم برای باز کردن دروازه حریف نافرجام ماند تا بازی با همین نتیجه پایان یابد.
سپهر حیدری و مازیار زارع از پرسپولیس و نوفی از تیم الشارجه از سوی داور ازبکستانی دیدار کارت زرد گرفتند.
شماره 068 ساعت 17:43 تمام
۰ نفر