۲۲ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9834863
T T
۰ نفر
سلیمانی: حمایت های سعیدلو باعث تولد دوباره اسکواش خواهد شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/22 ورزش.اسکواش.جام خلیج فارس کیش - رییس فدراسیون اسکواش گفت: حمایت های علی سعیدلو رییس سازمان تربیت باعث تولد مجدد رشته اسکواش در ایران خواهد شد.
مسعود سلیمانی در حاشیه مسابقات بین المللی اسکواش کیش جام خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا افزود: سال آینده لیگ اسکواش در دو گروه آقایان و بانوان با مدیریت و اساسنامه جدید فعالیت خواهد کرد.
وی ادامه داد: در این خصوص نشستی برگزار می شود و رییس، هیات رییسه، مجمع عمومی و نمودار تشکیلاتی با نظر خود باشگاه داران تعیین خواهد شد.
رییس فدراسیون اسکواش گفت: تا سر و سامان یافتن کارها و به نتیجه رسیدن برنامه ها و جلوگیری از بروز برخی حساسیتها، خودم ریاست سازمان لیگ را بر عهده خواهم گرفت تا از بروز هر گونه حاشیه خودداری کنیم.
سلیمانی با بیان اینکه حاشیه های زیادی مانع از موفقیت لیگ امسال اسکواش شد، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، لیگ اسکواش سال آینده به صورت خودکفا به کار خود ادامه خواهد داد.
وی ادامه داد: هشت تیم از آقایان و هشت تیم از بانوان که همگی خصوصی هستند در لیگ اسکواش حضور دارند و هفته آینده برای ورود پرسپولیس به لیگ اسکواش نشستی با مسوولان باشگاه پرسپولیس برگزار می شود.
**اسکواش ایران با مساعدت سعید لو دوباره متولد می شود رییس فدراسیون اسکواش با بیان اینکه با حمایتهای شخص علی سعیدلو رییس سازمان تربیت ورزش اسکواش درحال احیاست، گفت:اسکواش پس از 17 سال از تولدش در ایران، دوباره متولد خواهد شد.
سلیمانی افزود: 17 سال است که ورزش اسکواش در کشورمان دارای فدراسیون است اما هنوز کسی این ورزش و قهرمانان آنرا نمی شناسد، به همین منظور برنامه هایی برای توسعه ورزش اسکواش در بعد همگانی و قهرمانی در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: به منظور شناساندن ورزش اسکواش به جامعه و توسعه آن در بعد همگانی، تفاهم نامه هایی با سازمان های مختلف از جمله زندانها، آموزش و پرورش، پژوهشکده تربیت بدنی، فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی و تربیت بدنی وزارت علوم منعقد شده است.
**تشکیل شورای عالی توسعه اسکواش رییس فدراسیون اسکواش گفت: یکی دیگر از برنامه های این فدراسیون برای توسعه ورزش اسکواش، تشکیل شورای عالی اسکواش است.
سلیمانی افزود: در همین راستا و به منظور توسعه اسکواش در شهرستانها، شورای عمومی توسعه اسکواش نیز در استانهای سراسر کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 28 هیات اسکواش در کشور فعالیت می کنند، ادامه داد: در شوراهای عمومی توسعه اسکواش استانها، برنامه ریزی برای شناسایی استعدادها، توسعه عمومی اسکواش و توسعه اماکن ورزشی صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: تمرکز اصلی برنامه ها برای پیشرفت همه جانبه ورزش اسکواش، تمرکز بر روی لیگ و تیم ملی در دو گروه بانوان و آقایان است.
**سه کورت شیشه ای اسکواش در سه استان کشور نصب می شود رییس فدراسیون اسکواش گفت: با نصب سه کورت شیشه ای اسکواش در سه استان کشور، تحولی اساسی در ورزش اسکواش ایجاد خواهد شد.
سلیمانی افزود: این سه کورت تماما شیشه ای که از بیرون قابل رویت خواهد بود، برای استفاده عموم در خرابه های تخت جمشید در شیراز، میدان نقش جهان اصفهان و یکی از پارکهای تهران نصب می شود.
وی با بیان اینکه قیمت نمونه خارجی این کورت ها دو میلیارد ریال است، ادامه داد: این کورت ها با قیمت 850 میلیون ریال در داخل کشور ساخته می شوند و اولین نمونه آنها 15 اردیبهشت سال آینده آماده خواهد شد.
وی اظهار داشت: فینال بازیهای مطرح اروپایی در کورت شیشه ای برگزار می شود و آشنایی ورزشکاران با شرایط بازی در این کورت ها الزامی است.
**آکادمی ملی اسکواش ساخته می شود رییس فدراسیون اسکواش گفت: آکادمی ملی اسکواش شامل چهار کورت اسکواش، ساختمان اداری فدراسیون اسکواش و تاسیسات جانبی توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.
سلیمانی با بیان اینکه ساختمان اداری فدراسیون اسکواش استیجاری است، افزود: در حال رایزنی برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت آکادمی ملی اسکواش در یکی از ورزشگاه های تهران هستیم.
**توان کادر اجرایی فدراسیون اسکواش در مسابقات بین المللی کیش ارزیابی رییس فدراسیون اسکواش گفت: در مسابقات بین المللی اسکواش جام خلیج فارس که در جزیره کیش در حال برگزاری است، توان نفرات زیرمجموعه و کادر اجرایی مسابقات ارزیابی شد.
سلیمانی افزود: این مسابقات اولین رویدادی در اسکواش است که مسابقات در دو گروه آقایان و بانوان همزمان برگزار می شود و این فرصتی مناسب برای شناسایی مشکلات، ضعفها و کمبودها فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه از اوایل سال آینده مسابقات جامهای مختلف اسکواش را در پیش رو داریم، ادامه داد: اطلاعات بسیار خوبی برای مدیریت و برنامه ریزی مسابقات آینده در این دوره از مسابقات به دست آمده است.
مسابقات بین المللی اسکواش جام خلیج فارس در دو گروه آقایان و بانوان هم اکنون در جزیره کیش در حال برگزاری است.
534/9118/1647 شماره 030 ساعت 13:03 تمام
۰ نفر