۲۰ آبان ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 9780345
T T
۰ نفر
حجت الاسلام قمی:افزایش حضور دختران در دانشگاه ها نشانگر هوش و جدیت آنان است # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/08/83 داخلی.فرهنگی.قمی. رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها گفت:افزایش حضور دختران در دانشگاه ها نشانگر استعداد، هوش و جدیت دختران جامعه اسلامی برای مشارکت در عرصه های اجتماعی است. به گزارش روز چهارشنبه دفتر مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، "محسن قمی" در جمع دختران دانشجو و اعضای کانون های دانشجویی گفت: هم اکنون 17 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند و این آمار در مقایسه با بسیاری از کشورها بسیار خوب است. وی درعین حال گفت که جایگاه والای زن درآموزه های دینی و نیز شایستگی های ذاتی دختران ایران اقتضا می کند که گام های جدی تری دراین خصوص برداشته شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رشد گرایش به معنویت در سطح جهانی افزود: در دهه گذشته فروش کتاب های مذهبی در آمریکا 400 برابر شده است و تعداد دانشجویان آمریکایی که پایان نامه دکترای خود با موضوع دین ارایه کرده اند از 4/2 درصد به 6/4 درصد افزایش یافته است. "بشریت از مکتب های مادی و ایسم های مختلف سرخورده شده و هویت خود را در معنویت و اخلاق همراه با عقلانیت جستجو می کند." وی افزود : زنان متدین و محجبه جهان اسلام جریانی در جهان ایجاد کردند و و مساله حجاب که تا دیروز - زمان رضاشاه- مساله ما در خیابان های تهران بود امروز به عنوان یک پدیده اجتماعی خودرا در خیابان های پاریس نشان می دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: برغم برخی اظهارات و مطالب منتشره، دختران دانشجوی ما نشان داده اند که درجنبه های مختلف اخلاقی، علمی، معنوی و فعالیت های سالم سیاسی و اجتماعی در سطح مطلوبی قرار دارند.
وی اظهار داشت : حضور سرشار از معنویت آنان در عمره دانشجویی و مراسم شب های قدر و اعتکاف دانشجویی بیانگر این حقیقت و واقعیت است. وی خواستار حضور بیشتر دختران متدین دانشجو در مجامع بین المللی شد و افزود:امروزدختران دانشجوی ما نمی خواهند ساخته تاریخ باشند بلکه می خواهند سازنده تاریخ باشند. فراهنک 1889/1917
۰ نفر