۷ خرداد ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 9771317
T T
۰ نفر
فاتح: ایسنا محصول یک فرصت شناسی و تصیم درست در جهاد دانشگاهی است # کرمانشاه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/03/83 داخلی.اجتماعی.مناسبت ها مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: ایسنا محصول یک فرصت شناسی و تصمیم درست و به موقع مسوولان جهاد دانشگاهی کشور است. "ابوالفضل فاتح" روز پنجشنبه درگردهمایی روسای جهاد دانشگاهی سراسرکشور در کرمانشاه افزود: اعتقاد راسخ دارم که اگر این تصمیم درهمان زمان خود گرفته نمی شد، امروز ما شاهد این پدیده مولد در کشور نبودیم. وی به "شرایط سیاسی، اجتماعی و چالش های موجود در زمان تاسیس این خبرگزاری در کشور" اشاره کرد، و حضور ایسنا را در عرصه خبری و اطلاع رسانی کشور محصول شجاعت تصمیم گیری و ریسک پذیری مسوولان جهاد دانشگاهی کشور دانست. مدیر عامل ایسنا، از خبرگزاری دانشجویان به عنوان یک رسانه مولد نام برد و افزود، شکل گیری و موفقیت این خبرگزاری در عرصه اطلاع رسانی باعث شکل گیری چندین رسانه خبری دیگر در کشور شده است. فاتح تاکید کرد، مکتب خبری ایسنا در کنار همه جانبه نگری، بر شجاعت، صراحت و حضور فعال در صحنه های مختلف کشور استوار است. وی مرجعیت خبری ایسنا را مهمترین ویژگی آن دانست و افزود، در زمان حاضر این مرکز خبری روزانه حدود 100 هزار کلمه خبر مخابره می کند، در حالی که در زمان تاسیس روزانه فقط حدود 20 خبر ارسال می کرد اما امروز در هر روز کاری حدود 700 خبر در زمینه های مختلف از طریق این رسانه در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. وی مدعی شد: در سال گذشته خبرگزاری دانشجویان به اندازه تمامی رسانه های خبری کشور اخبار و گزارش بر روی خروجی خود ارسال کرده است. وی اظهارداشت: این مهم در حالی صورت گرفت که در سال گذشته بودجه اختصاص یافته به خبرگزاری ایسنا تنها حدود 5/3 درصد بودجه ای بود که در اختیار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت. فاتح گفت: درست است که بودجه کافی برای گسترش و اجرای برنامه های خود در اختیار نداریم اما این یک فرصت تاریخی است که برای جهاد دانشگاهی به وجود آمده و ما حق نداریم این فرصت خوب و ارزشمند را از دست بدهیم. ا-د /630/401/
۰ نفر