۱۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9706961
T T
۰ نفر
یکصد هزار نفر گردشگر از مناطق گردشگری مشگین شهر دیدن کردند ..........................................................
مشگین شهر، اردبیل خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/06/86 داخلی.فرهنگی.گردشگری.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر گفت: در سه روز تعطیلی هفته گذشته یکصد هزار نفر از مناطق گردشگری این شهرستان دیدن کردند.
محرم جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ورود این میزان گردشگر به این شهرستان بی سابقه بوده است.
وی گفت: در این مدت بیشترین محل گردش و تجمع مسافران در مجتمع های آبدرمانی شابیل، قینرجه، ییلاقات سبلان و پارک جنگلی مشگین شهر بود.
وی افزود: شناسایی و معرفی قابلیت های باستانی و گردشگری این شهرستان نیازمند حمایت های بیشتر از سوی مسوولان ذیربط است.
وی گفت: هم اکنون عملیات بازسازی، مرمت و ساماندهی آثارتاریخی قلعه قهقهه، امامزاده سید سلیمان روستای فخرآباد و سید جعفر روستای اونار، کاروانسرای قانلی بلاغ و بقعه شیخ حیدر در این شهرستان در حال انجام است.
جعفری همچنین از راه اندازی سایت میراث فرهنگی و گردشگری مشگین شهر و ایجاد کمپ گردشگری در شیروان دره سی خبر داد و احداث اقامتگاههای مناسب برای مسافران و ساماندهی سامانه اطلاع رسانی در زمینه معرفی جاذبه های ، تاریخی و گردشگری این شهرستان را برای توسعه و رونق صنعت گردشگری آن ضروری دانست.
شهرستان مشگین شهر با 170 هزارنفر جمعیت در شمال غرب اردبیل دارای آثار تاریخی از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد و کهنه قلعه و چند حمام قدیمی و آبهای گرم معدنی شابیل و قینرجه است.ک/3 7117/594/618/587 شماره 044 ساعت 12:22 تمام
۰ نفر