۲۴ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9705395
T T
۰ نفر
یک مقام آموزش و پرورش : نمره و مردودی از دوره ابتدایی حذف نمی شود ..................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/05/86 داخلی.فرهنگی.داخلی.ارزشیابی.آموزش.
مدیرکل دوره پیش دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای رسمی ارزشیابی توصیفی، مقیاس ارزشیابی دانش آموزان از کمی به کیفی تبدیل می شود، اما نمره و مردودی از دوره ابتدایی حذف نمی شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، "ابوالقاسم جامه بزرک" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در ارزشیابی توصیفی معلمان در طول 9 ماه دانش آموزان را مورد سنجش قرار می دهند و در این ارزشیابی نمره نیم و 25 صدم نخواهیم داشت.
وی افزود: در نظام ارزشیابی سنتی و فعلی، حیطه های مختلف رفتاری دانش آموز از جمله شجاع بودن، خوش خو بودن و خلاقیت مورد توجه قرار نمی گیرد در حالی که فلسفه ارزشیابی توصیفی مبتنی بر ارزشیابی مستمر است و در آن رشد تعلیم و تربیت و رشد همه جانبه دانش آموزان مورد توجه خواهد بود.
جامه بزرک گفت: در ارزشیابی توصیفی ، عملکرد دانش آموزان به صورت در حد انتظار، نزدیک به حد انتظار و نیازمند تلاش بیشتر در کارنامه درج می شود.
وی توضیح داد": در ارزشیابی توصیفی مقیاس رتبه ای و فاصله مد نظر است و نقش دانش آموز به یک نقش کاملا فعال تبدیل می شود که در همه فعالیت های کلاس حضور دارد.
مدیرکل دوره پیش دبستانی و ابتدایی گفت: در ارزشیابی توصیفی معلم نقش کمک رسان را بر عهده دارد و برای بهتر شدن وضع تحصیلی و رفتاری دانش آموز ، راهکار ارایه می دهد.
وی ، تنوع در ابزارهای سنجش، تصمیم گیری ، توجه به حیطه های مختلف یادگیری، علاقه به یادگیری بیشتر و افزایش میزان یادگیری در دانش آموز را از ویژگی ها ارزشیابی توصیفی ذکر کرد.
فراهنک 1569/ 1144 شماره 035 ساعت 13:10 تمام
۰ نفر