۶ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9703813
T T
۰ نفر
صفارهرندی: دنیای غرب تحلیل های خود را به نام خبر تحویل ما می دهد .................................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/05/86 داخلی.فرهنگی.ارشاد اسلامی.
وزیر فرهنک و ارشاداسلامی گفت: رسانه های جهان غرب با بهره گیری از توان حرفه ای و تخصصی تحلیلهای جانبدارانه خود را به نام خبر تحویل ما می دهند.
محمدحسین صفارهرندی روز شنبه در آیین راه اندازی دانشکده خبر در استان اردبیل افزود: بر عکس اصحاب رسانه های ما به علت نداشتن تخصص های لازم ، خبرهای ناب خود را به شکل تحلیل ارایه می دهند که با واکنش و طرد خبر مواجه می شوند.
وی با اشاره به ضرورت بازنگری در روشهای آموزشی و توجه به تحصیل علوم و تجربیات جدید در عرصه خبررسانی بیان کرد: در حال حاضر کسانی که در عرصه اطلاع رسانی ، فعالیت خبری و روزنامه نگاری فعالیت می کنند بیشتر نیازمند آموزش در دانشکده های تخصصی این رشته هستند.
وی اضافه کرد: همه اصحاب رسانه ها نیازمند بصیرت و بینش تحلیلی هستند تا بتوانند از میان امواج خبری حقیقت را کشف و منتشر کنند.
وی اظهار داشت: فعالیت در عرصه خبرنگاری بسیار حساس و نیازمند تزکیه نفس است چرا که یک خبر و اطلاع رسانی ناقص و غرض ورزانه و دروغ پراکنی می تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد.
وی راه اندازی دانشکده خبر در استان اردبیل را مقدمه ای برای گسترش اطلاع رسانی صحیح و مبتنی بر اصول علمی و تخصصی ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر دانشجویان و استادان این دانشکده به آموزش اخلاقی توام با متون درسی تخصصی شد.
صفار هرندی اضافه کرد: اگر خبرهای واقعی در سطح کشور به طور کامل و با حفظ بی طرفی منتشر شود ، مردم بیشتر متوجه خدمات و تلاش دولت نهم برای آبادانی کشور خواهند شد.
وی با اشاره به بهانه جویی نداشتن قدرت توسط عده ای از مدیران در سالهای گذشته برای خدمت بی منت به مردم اظهار داشت: آنها برای اجرای برنامه هایی که در دولت نهم به ثمر رسیده خواهان تغییرات قانون اساسی بودند در حالی که ما با همین قانون اساسی توان ساختن و آبادانی کشور را داریم و در دو سال اخیر آن را نشان داده ایم.
وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به رقابت سازنده همه مسوولان استانها برای عمران و آبادانی اقصی نقاط کشور گفت: این مسابقه در نهایت به رضایت مردم منجر و ختم خواهد شد و هدف نظام ما نیز همین است.ک3 535/618/ 1768 شماره 029 ساعت 22:01 تمام
۰ نفر