۲۵ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9703366
T T
۰ نفر
حبیب الله صادقی: دوسالانه نقاشی با تمام توان برپا می شود .....................................................
تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/04/86 داخلی.فرهنگی.نقاشی.تجسمی.
حبیب الله صادقی رییس دفتر امور هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی، گفت: تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته ام تا در حدود و دامنه اختیارات قانونی موجبات همکاری انجمن نقاشان ایران را در برپایی دوسالانه هفتم نقاشی ایران فراهم کنم.
صادقی در گفتگو با خبرنکار فرهنگی ایرنا، افزود: انجمن های مختلف هنری مانند انجمن صنفی گرافیک ایران و دیگر انجمن های موجود بدون هیج مشکلی در برپایی دوسالانه ها با دفتر امور هنرهای تجسمی همکاری کرده اند و دفتر با رغبت از حضور انجمن ها در فعالیت های مهم هنری استقبال می کند.
او گفت: دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی علاقه مند است تا انجمن نقاشان ایران نیز مانند دیگر انجمن ها بصورت قانونی در برپایی این دوسالانه سهیم باشد.
سرنوشت دوسالانه نقاشی ایران برخلاف دیگر دوسالانه های هنری ایران، مبهم است و به تصمیم گیری صحیح انجمن نقاشان ایران بستگی دارد.
پیش تر انجمن هنرمندان نقاش اعلام کرده بود برای همکاری در برگزاری دوسالانه هفتم نقاشی، باید دبیرخانه دوسالانه در محل انجمن هنرمندان نقاش ایران مستقر باشد و نماینده موسسه هنرهای تجسمی و شورای سیاست گذاری دوسالانه با توافق دو طرف (انجمن و دفتر هنرهای تجسمی ) تعیین شود.
همچنین انجمن نقاشان ایران درخواست کرده است تا بودجه دوسالانه، که طبق قرارداد تنظیم خواهد شد، قبل از آغاز کار دوسالانه به حساب انجمن واریز شود و در نهایت شرکت ها و نهادهای بخش خصوصی که مایل هستند در مقام حامیان دوسالانه همکاری کنند، مکلف باشند کمک های مالی خود را به حساب انجمن واریز کنند.
"مطابق قانون، دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی مجاز نیست بودجه دوسالانه را به شکل یکجا در اختیار نهادهای خصوصی قرار دهند بلکه باید با امضای توافق نامه منطبق با پیشرفت کار این بودجه پرداخت شود و با توجه به این که بر اساس قانون و به شکل رسمی نهاد مجری دوسالانه دفتر امور هنرهای تجسمی است و تنها با یک توافق، بخشی از امور اجرایی را به انجمن تفویض می کند واریزی کمک های مالی حامیان دوسالانه به حساب انجمن نیز خلاف قانون است." به گفته محمد حسین ایمانی خوشخو ، معاون هنری وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی مطابق قانون برگزاری دوسالانه های هنری بر عهده دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی است .
با این وجود دفتر امور هنرهای تجسمی در زمان برپایی ششمین دوسالانه نقاشی تهران با تصمیم علیرضا سمیع آذر ، مدیر وقت این دفتر ، بخشی از امور اجرای دوسالانه را به انجمن نقاشان ایران تفویض کرد.
این رویه اکنون در مورد همه دوسالانه های هنری کشور اعمال می شود اما خواسته های انجمن نقاشان ایران موجب بروز اختلاف در نحوه و حدود اختیارات انجمن با دفتر امور هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی شده است.
در شرایط کنونی دبیر این دوسالانه که پیشتر آیدین آغداشلو اعلام شده بود از کار دست کشیده است و استعفای خود را اعلام کرده است .
فراهنک 9112/1348 شماره 049 ساعت 14:34 تمام
۰ نفر