۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9697142
T T
۰ نفر
اساسنامه شورای هماهنگی تشکلهای اقامتی کشور تصویب شد ....................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/02/86 داخلی.فرهنگی.گردشگری.
اساسنامه شورای هماهنگی تشکلهای اقامتی کشور به منظور تدوین استانداردها، درجه بندی و نرخ گذاری هتلها روز چهارشنبه با حضور جامعه هتلداران و اتحادیه های هتلداری سراسر ایران در مشهد تصویب شد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تصویب این اساسنامه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این اساسنامه در سه ماده تنظیم شده که موارد آن دفاع از حقوق کلیه واحدهای اقامتی کشور است.
محمدشریف ملک زاده افزود: در این اساسنامه تدوین استانداردها، درجه بندی و نرخ گذاری افزایش اشتغال و درآمدزایی واحدهای اقامتی و ماندگاری میهمانان، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و اجرای طرحهای مرتبط به امر گردشگری تاکید شده است.
وی بیان کرد: از جمله موارد مهم این اساسنامه تاسیس شرکت سرمایه گذاری، موسسه اعتباری و بانک تخصصی به منظور اقتدار مالی هتلداران و شرکت در امر ساماندهی زیربنایی گردشگری است.
ملک زاده عنوان کرد: با عنایت به مصوبه هیات وزیران درباره واگذاری زائرسرا و میهمانسراهای دولتی به بخش خصوصی، شورای هماهنگی تشکلهای اقامتی کشور آمادگی خرید واحدهای اقامتی دولتی را دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: در اجرای وظایف آن کمیسیونهای تخصصی برای تدوین استانداردها، درجه بندی و نرخ گذاری، آموزش، تحقیقات و پژوهش، اطلاع رسانی بازاریابی و امور نمایشگاهها، فنی و کارشناسی و سرمایه گذاری در امور طرحها، حقوقی بودجه و تسهیلات زیر نظر شورا تشکیل می شود.
ملک زاده افزود: در نخستین جلسه شورای هماهنگی تشکلهای اقامتی کشور، جعفر عطار به عنوان رییس این شورا محمدعلی فرخ مهر و خسرو ایرانپور به سمت نایب رییس و دبیر شورا برگزیده شدند.
662/690 شماره 033 ساعت 21:13 تمام انتهای پیام F05.13-21-05
۰ نفر