۱۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9687826
T T
۰ نفر
بهنام ابطحی: موسیقی در ایران با سرعت پیش می رود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/18 فرهنگی.موسیقی.دهه فجر آهنگساز موسیقی پاپ ایران گفت: موسیقی ایران به دلیل حضور جوانان با سرعت پیش می رود و می توان به آینده آن امیدوار بود.
به گزارش ایرنا، -بهنام ابطحی < افزود: موسیقی در ایران با چند سال گذشته بسیار تفاوت کرده و نشان می دهد به زودی می تواند رقابت را با دیگر کشورها آغاز کند.
وی با اشاره به موسیقی پاپ و جایگاه آن در ایران اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از افراد همه موسیقی پاپ را زیرزمینی می دانند که این تصور اشتباهی است.
وی تصریح کرد: موسیقی زیرزمینی نوعی از موسیقی است که ملودی، آهنگسازی و اشعار هجو را شامل می شود، در حالی که موسیقی پاپ هجو نیست.
ابطحی ادامه داد: اگر این نوع نگاه در هنر و موسیقی ایران باقی می ماند، جایگاه خوبی در موسیقی نداشتیم.
آهنگساز ارکستر بزرگ -کارما< گفت: ورود موسیقی پاپ به بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر و میدان دادن به جوانان در این عرصه سبب شد باور کنیم موسیقی پاپ، پاک است.
وی با انتقاد از برخی حرف ها درباره موسیقی پاپ تاکید کرد: موسیقی پاپ سبک نیست و اصول و قواعد خود را دارد.
ابطحی درباره اجرای برنامه -حمید حامی < در بخش ویژه بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر گفت: گروهی 40 نفره برای حامی در این جشنواره می نوازند و این ارکستر یکی از بهترین های جشنواره خواهد بود.
آهنگساز موسیقی پاپ ایران درباره تلفیق موسیقی پاپ و کلاسیک در موسیقی ایران گفت: تلفیق این دو نوع موسیقی به دلیل توجه به درخواست دو قشر موسیقیدان می تواند راهگشا باشد.
وی جشنواره موسیقی فجر را جشنواره ای فراملی دانست و گفت: در این جشنواره نسل جوان در کنار بهترین ها جمع می شوند تا ایده های جدیدی از این میان به وجود آید.
ابطحی افزود: وقتی هنرمند جوان در این محیط قرار می گیرد، جلو می رود، تغییر می کند و کارهای جدیدی ارایه می دهد.
آهنگساز موسیقی پاپ ایران همچنین درباره ساخت ملودی و آهنگ در ایران خاطرنشان کرد: آهنگسازی در ایران به سرعت پیش می رود و این جای تقدیر دارد.
وی از برگزاری ارکستر بی کلام پاپ در ایران خبر داد و گفت: این مراسم دو ماه دیگر برگزار می شود.
اهنگساز موسیقی پاپ ایران گفت که آخرین آلبوم وی با نام -سال < در ایران منتشر می شود که شامل 12 قطعه آهنگ به نام ماههای سال از فروردین تا اسفند است.
شماره 044 ساعت 14:08 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ