۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9674453
T T
۰ نفر

15 درصد مدرسه های استان تهران را خیران ساخته اند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9674453
15 درصد مدرسه های استان تهران را خیران ساخته اند ...............................................
کرج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/02/87 داخلی.آموزش و پرورش.خیرین مدرسه ساز رییس سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: سهم خیران از کل مدرسه های ساخته شده از سال 79 تاکنون در این استان، 15 درصد است.
سیدعلی یزدیخواه روز دوشنبه در نخستین جشنواره خیرین مدرسه ساز کرج و اشتهارد افزود: در این مدت 741 کلاس درس درقالب 61 مدرسه دراین استان ساخته شده است و کمکهای خیران مدرسه ساز همچنان ادامه دارد.
وی، هزینه ساخت این مدرسه ها را یک هزار و 135 میلیارد ریال ذکر کرد.
یزدیخواه خاطرنشان کرد: کمکهای خیران فقط به ساخت مدرسه ها محدود نمی شود بلکه آنان در بسیاری از طرحهای دیگر از جمله بهسازی و نوسازی فضاهای آموزشی و خرید مدرسه های استیجاری نیز مشارکت دارند.
وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی هشت متر است، درحالی که اکنون میانگین این سرانه در مدرسه های شهرستانهای استان تهران به دو متر و 75 سانتیمتر می رسد.
دبیر شورای آموزش و پرورش کرج نیز در این جشنواره گفت: اکنون 450 هزار دانش آموز در یکهزار و 200 واحد آموزشی در این شهرستان مشغول تحصیل هستند که 18 واحد آن استیجاری است.
اکبر حلیمی با اشاره به اینکه مالکان این واحدهای آموزشی استیجاری حکم تخلیه گرفته اند، افزود: اگر برای این مدرسه ها فکری نشود با توجه به کمبود فضای آموزشی، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: خرید این مدرسه های استیجاری به حدود 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
حلیمی، ضمن دعوت از همه دستگاههای دولتی برای همکاری در این زمینه، از خیران نیز خواست برای رفع مشکل مدرسه های استیجاری آموزش و پرورش کرج از هیچ کمکی دریغ نورزند.
دراین جشنواره، مجمع خیران مدرسه ساز کرج و اشتهارد با 55 عضو فعالیت خود را آغاز کرد.
با اینکه مجمع خیران مدرسه ساز کرج و اشتهارد تازه آغاز بکار کرده است اما خیران این منطقه طبق آمار از سال 76 تاکنون 45 مدرسه با 525 کلاس درس در شهرستان کرج ساخته و به آموزش وپرورش این شهرستان تحویل داده اند.
در این جشنواره که با حضور خیران مدرسه ساز کرج و اشتهارد، امام جمعه و فرماندار این شهرستان، یکی از نمایندگان مردم کرج در مجلس و رییس مجمع خیران مدرسه ساز کشور در کرج برگزار شد، از 75 خیر مدرسه ساز تجلیل شد.ک/3 7414/561/684 شماره 034 ساعت 13:37 تمام
۰ نفر