۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9642229
T T
۰ نفر

تقدیر از 30 سال ایران پژوهی پروفسور ژاپنی

۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9642229
تقدیر از 30 سال ایران پژوهی پروفسور ژاپنی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/25 فرهنگی.ادبیات.نسخ خطی تهران - همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کتاب های نفیس و نسخ خطی ایران از پروفسور یوشیفوسا سه کی ایران پژوه ژاپنی تقدیر می شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ازنخستین جشنواره کتابهای نفیس و نسخ خطی ، محمود اسماعیلی دبیر این جشنواره روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: با توجه به اهتمامی که پرفسور سه کی در زمینه ایران پژوهی داشته، در مراسم اختتامیه جشنواره کتاب های نفیس و نسخ خطی از وی تقدیر می شود.
وی افزود: این ایرانشناس ژاپنی که دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است در مدت 12 سال گذشته بیشترین وقت خود را صرف مطالعه و پژوهش پیرامون دو مرقع سلطان یعقوب که در موزه توپ قاپی سرای استانبول نگهداری می شود، کرده است.
به گفته اسماعیلی، این پژوهشگر ژاپنی به دعوت بخش ایرانشناسی کتابخانه ملی در ایران حضور دارد.
اسماعیلی در بخش دیگری از این خبر به برگزاری نمایشگاه کتاب های نفیس ارسال شده به نخستین جشنواره کتاب های نفیس و نسخ خطی ایران اشاره کرد وگفت: بازدیدکنندگان از این نمایشگاه که درساختمان مرکز اسناد کتابخانه ملی برگزار است، در صورت علاقمندی می توانند نسبت به سفارش خرید آثار با تخفیف 10 تا 20 درصد اقدام کنند.
وی معتقد است برگزاری این جشنواره و معرفی و عرضه بالغ بر 500 عنوان کتاب نفیس، فرصت مناسبی برای سازمان ها، ادارات و مراکز مختلف است تا مدیران روابط عمومی ضمن بازدید از نمایشگاه نسبت به خرید و اهدای این اقلام فرهنگی که کارکردهای با ارزشی را به همراه دارد، در این محل حضور یابند.
نمایشگاه کتاب های نفیس و نسخ خطی تا چهارشنبه 27 بهمن در محل ساختمان اسناد کتابخانه ملی واقع در خیابان میرداماد، خیابان شهید حصاری (رازان جنوبی ) دایر است.
فراهنگ 1588**1630** شماره 066 ساعت 16:11 تمام
۰ نفر