۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9634990
T T
۰ نفر

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9634990
معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: تغییرات درجشنواره فیلم فجر با نظر کارشناسان سینمایی صورت گرفته است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/09 فرهنگی.سینما.جشنواره فیلم فجر تهران- معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییرات بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: حذف بخش های مستند، فیلم کوتاه و پویانمایی با نظرات کارشناسان سینمایی انجام شده است و امیدواریم این تغییر تحولات، سبب تخصصی تر شدن این رویداد سینمایی شود.
جواد شمقدری روز یکشنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفدهمین جشنواره بین المللی مطبوعات به خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا گفت: بخش های مستند، فیلم کوتاه و پویانمایی زمانی به جشنواره فیلم فجر اضافه شد که جشنواره ای برای این بخش ها وجودنداشت.
وی افزود: سال های بسیاری این بخش ها با جشنواره فیلم فجر همراه بودند اما امروز با وجود جشنواره های بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره سینما حقیقت قرار گرفتن این بخش ها در جشنواره فیلم فجر ضرورتی ندارد.
معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش داریم برای بخش انیمیشن نیز جشنواره ای مجزا و بین المللی در اردیبهشت ماه سال 89 برگزارکنیم .
به گفته شمقدری تفکیک این بخش ها از جشنواره فیلم فجر سبب می شود تا این رویداد سینمایی به سمت تخصصی شدن رفته و تمرکز فیلمسازان و مدیران سینمایی در این رویداد هنری به فیلم های بلند سینمایی باشد.
وی ادامه داد: جدایی بخش های سینمای مستند، کوتاه و پویانمایی سبب می شود تا جشنواره هایی که در این عرصه برگزار می شوند بیشتر اهمیت یافته و دست اندرکاران و هنرمندان حاضر در این رویدادهای سینمایی بر کیفیت کار خود بیافزایند.
وی گفت: مخاطبان، اهالی رسانه ها و حتی سینماگران ما در سال های اخیر به بخش های مستند، فیلم کوتاه و پویانمایی در جشنواره بین المللی فیلم فجر توجهی نداشتند و اغلب سالن هایی که به نمایش این نوع آثار می پرداخت خالی بود و همه در انتظار برگزاری مراسم اختتامیه بخش فیلم های بلند بودند.
شمقدری با اشاره به واکنش های برخی به حذف بخش های مستند، فیلم کوتاه و پویانمایی از جشنواره فیلم فجر یادآور شد: اغلب سینماگران با این تصمیم موافقند اما متاسفانه برخی ماموریت دارند همواره با تصمیم های معاونت سینمایی مخالفت کنند و جالب آنکه این اشخاص در مخالفت های خود نظرات ما را تایید می کنند.
معاون سینمایی ارشاد با بیان اینکه این تصمیم بر اساس نظرات کارشناسان اتخاذ شده است اضافه کرد: از نظرات و نقدهای کارشناسی در این زمینه استقبال می کنیم و به طور حتم این نظرات را در تصمیمات خود به کار می بندیم.
شمقدری در پایان به تغییرات بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره امسال نسبت به سال های اخیر تغییرات بسیاری خواهد داشت و در جلسات بعدی شواری سیاستگذاری این رویداد سینمایی تحولات احتمالی مشخص و به اطلاع عموم می رسد.
بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر 16 بهمن ماه امسال همزمان در تهران و چند استان دیگر برگزار می شود.
1983 1918** شماره 076 ساعت 19:14 تمام
۰ نفر