۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9634926
T T
۰ نفر
فراخوان بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجرمنتشر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/09 فرهنگی.داخلی.موسیقی.فجر تهران- دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان بخش رقابتی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را روز یکشنبه منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این فراخوان با پاسداشت ایثار حماسه سرایان فجرآفرین انقلاب شکوهمند اسلامی، شرایط و مقررات بخش رقابتی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در شاخه های موسیقی کلاسیک ایرانی و کلاسیک غیر ایرانی (به صورت گروه نوازی )، آوازجمعی و آهنگسازی منتشر شد.
براساس این گزارش شرایط متقاضیان در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی، حضور حداکثر 9 نفر در گروه و داشتن سازهای فقط ایرانی (ترجیحا از سازها به صورت تکراری استفاده نشود)، قطعات و آثار ارائه شده نباید از اسفند ماه 1388 تا جشنواره بیست و ششم، توسط همان گروه در کنسرتی اجرا یا به صورت آلبوم منتشر شده باشد.
همچنین در این بخش بر اساس فراخوان منتشر شده ، در مواردی که تعداد اعضای گروه بیش از 9 نفر باشند، مشروط به عدم استفاده از بیش از سه ساز کوبه ای در خصوص ضرورت حضور نوازندگان بیشتر از سقف تعیین شده، اجرای گروه توسط هیات انتخاب بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.
دربخش موسیقی غیر کلاسیک نیز اعضای گروه نباید کمتر از 3 نفر باشد و قطعات و آثار ارائه شده نباید ازاسفند ماه سال1388 تا جشنواره بیست و ششم، توسط همان گروه در کنسرتی اجرا و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشد.
دربخش آواز جمعی نیز تعداد اعضای گروه باید بین 8 تا 16 نفر بوده و قطعات و آثار ارائه شده نباید از اسفند ماه 1388 تا جشنواره بیست و ششم، توسط همان گروه در کنسرت اجرا شده یا به صورت آلبوم منتشر شده باشد.
همچنین در بخش آهنگسازی نیز آثار ارسالی در این شاخه، می توانند با هرگونه ترکیب سازی یا آوازی باشند، آثار ارسالی باید شامل پارتیتور کامل اثر و نمونه صوتی به صورت midi و شامل یک قطعه با فرم آزاد از سه تا پنج دقیقه باشد ، قطعات ارسالی نباید از قبل، به صورت کنسرت اجرا و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشند ، دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی نیز می توانند پایان نامه های خود را برای شرکت در این بخش ارسال کنند و علاوه بر آثار ارسالی برای شرکت در بخش آهنگسازی با فرم و موضوع آزاد، ستاد جشنواره به بهترین اثر بی کلام ساخته شده (بین سه تا پنج دقیقه ) با عنوان مارش فلسطین جایزه ویژه ای اهدا خواهد کرد.
بر اساس این گزارش مهلت ارسال آثار تا پنجم دی ماه سال جاری بوده و تمامی آثار ارسالی توسط متقاضیان ضمن دارا بودن تابعیت ایرانی باید همراه با مشخصات کامل شامل فرم درخواست شرکت در جشنواره، نمونه اجرای صوتی- تصویری بر روی DVDیا VCDبا کیفیت مطلوب، بیوگرافی هنری گروه و اعضاء گروه و متن اشعار به صورت تایپ شده و مکتوب به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، معاونت هنری، دفتر موسیقی، طبقه هفتم، ارسال شود.
گروه های متقاضی باید مشخصات دقیق تمام آثار موردنظر خود را درجدول مربوطه در فرم درخواست درج نمایند، لیکن مدت زمان نمونه صوتی- تصویری، حداقل 20 دقیقه باشد.
فراهنگ 1588**9187** شماره 012 ساعت 11:18 تمام
۰ نفر