۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9623820
T T
۰ نفر
آیت الله نوری همدانی : انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور امام زمان (عج ) خواهد بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/26 اجتماعی.آیت الله نوری همدانی.انقلاب اسلامی شیراز - آیت الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت : این انقلاب که با قلع و قمع شدن حکومت پهلوی به وجود آمد زمینه ساز ظهور امام زمان (عج ) خواهد بود.
به گزارش ایرنا آیت الله العظمی حسین نوری همدانی شنبه شب در جمع روحانیون و ائمه جماعت استان فارس در مسجد شهدای شیراز افزود :این حکومت در برابر 35 کشور در جنگ تحمیلی ایستاد و امام (ره ) با اخلاص و توکل جنگ را مدیریت کرد.
وی اظهارداشت : مردم شیراز و فارس مردمی ولایتمدار هستند و در جمع روحانیون استان فارس چهره هایی روشن و مصمم به کار وجود دارد.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد : در وقایع مختلف ایران به خاطر ندانم کاری افراد و سلاطین خود مورد حمله و تحمیل های مختلفی همچون کاپیتولاسیون واقع شد علما در زمان قاجار با استبداد در ستیز بودند و متاسفانه سیاسیون این استبداد را به گردن علما و روحانیون می گذاشتند، این جریان یک جریان غمبار بود.
آیت الله نوری همدانی افزود : سرنگونی سلطنت و جشن دو هزار و 500 ساله کار کمی نبود که مردی بزرگ همچون امام خمینی (ره )با واژگون کردن این سلطنت باعث شد تا حکومت فقها و اسلامی بنیان پیدا کند و امام همواره تاکید داشتند تا سلطنت وجود دارد مملکت به سامان خود نمی رسد.
این مرجع تقلید افزود:این نظام نظامی ولایی با حرکت امام و یاری بزرگانی همچون شهید آیت الله دستغیب (ره ) به پیروزی رسید حضور پرقدرت شما در فتنه اخیر نشان داد که همه ما وظیفه داریم نظام اسلامی را حفظ کنیم.
وی اضافه کرد : امام اسلام بدون ظلم ستیزی را می خواست و به مسئله ولایت فقیه جهت داد و اسلام ناب، مردم و ولایت فقیه همواره مد نظر بود، مردم ایران مردمی خوب و با ایمان هستند، آن ها همواره به دنبال افرادی هستند تا در دین اخلاص به عمل داشته باشند و مقام معظم رهبری از جمله اینگونه افراد است آیت الله العظمی نوری همدانی قبل از دیدار با روحانیون و ائمه جماعات استان فارس از بخش ستاد عتبات عالیات استان فارس دیدار کرد.ک/2 7378 / 675 شماره 018 ساعت 10:44 تمام
۰ نفر