۲ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9618928
T T
۰ نفر
شایعه تخریب پل تاریخی زمانخان چهارمحال و بختیاری تکذیب شد .........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/08/1390 اجتماعی.گردشگری.پل زمانخان شهرکرد -بخشدار بخش سامان از توابع شهرستان شهرکرد برخی شایعات منتشر شده مبنی بر تخریب پل تاریخی زمانخان را تکذیب کرد و گفت: تخریب این پل تاریخی صحت ندارد.
"اصغر مظفری" عصر دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شایعه تخریب پل تاریخی زمانخان به احداث پاسگاه انتظامی در مجاورت این پل تاریخی بازمی گردد.
وی افزود: با توجه به جاذبه های گردشگری این منطقه و لزوم تامین امنیت مردم و گردشگران، احداث یک پاسگاه انتظامی و راهنمایی رانندگی در مجاورت این پل به تصویب شورای گردشگری شهرستان شهرکرد رسید. مظفری گفت: احداث این پاسگاه در فاصله 60 متری از پل تاریخی زمانخان جانمایی شده و مجوز مورد نیاز برای احداث آن از مراجع ذی صلاح اخذ شده است. بخشدار سامان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در جریان مصوبه احداث این پاسگاه قرار داشته و اجرای طرح با اطلاع مسوولان این اداره کل صورت گرفته است.
مظفری افزود: شهرداری سامان به عنوان مجری طرح ، کار احداث این پروژه را به عهده گرفت و عملیات اجرایی را با خاکبرداری محل احداث پاسگاه آغاز کرد .
بخشدار سامان افزود: به رغم اطلاع مسوولان سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان از اجرای این طرح ، پس از آغاز عملیات اجرایی این سازمان مخالفت خود را ایجاد پاسگاه در محدوده تعیین شده اعلام کرد.
مظفری از توقف عملیات اجرایی احداث این پاسگاه خبرداد و اظهار داشت: برای رفع ابهامات موجود فعلا عملیات اجرایی متوقف شده است.
این مقام مسوول افزود: محل اجرای این پروژه در معرض دید عموم قرار دارد و مردم و اصحاب رسانه می توانند برای بازدید از این پل تاریخی و بی پایه بودن شایعات تخریب آن بازدید کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا پل تاریخی زمانخان از آثار تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 29 کیلومتری شهرکرد و پنج کیلومتری شهر سامان در حاشیه رودخانه زاینده رود واقع شده و با شماره 1744در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. بنای این پل تاریخی به دوره صفویه در زمان یکی از روسای طوایف قشقایی باز می گردد.
این پل بروی رودخانه زاینده‌رود به صورت دو دهنه طاق قوسی به طول 22 متر ، عرض پنج متر و ارتفاع 13 متر در سال 1022 هجری قمری ساخته شده است.
/547/558/
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ