۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9617645
T T
۰ نفر

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی :

۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9617645
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی : نمایشگاه رسانه دیجیتال بستری برای تولید انبوه محصولات اسلامی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/25 فرهنگی.رسانه های دیجیتال.مراسم اختتامیه.وزیر ارشاد تهران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال را بستری برای تولید انبوه محصولات نرم افزاری دیجیتال با محوریت اسلامی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید محمد حسینی دوشنبه شب در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال که در تالار وحدت برگزار شد، افزود:رقابت خوب و سالمی که هم اکنون زمینه آن آغاز شده سبب گردیده که تولیدات فراوانی در حوزه رسانه های دیجیتال و نرم افزاری را در کشور شاهد باشیم بطوریکه بخش عمده ای از این تولیدات قابل صادرات در حجم انبوه آن است.
وی نمایشگاه رسانه های دیجیتال امسال را پر بار تر و پر ثمر تر از سال گذشته با توسعه کمی و کیفی و ارائه دستاوردهای جدید توصیف کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با فرهنگ سازی خوبی که در نمایشگاه رسانه های دیجیتال صورت گرفت، موجب آگاهی بیشتر خانواده ها نسبت به مسئولیت خطیر خویش در این زمینه شده است.
حسینی با اشاره به استقبال چشمگیر مخاطبان و علاقه مندان از این نمایشگاه ،خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردها و نوآوری های روز حوزه رسانه های دیجیتال آشنا شدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بخش های مختلف این نمایشگاه اشاره کرد و گفت : بخش بیداری اسلامی، تولیدات دانش آموزی، تولیدات مراکز فرهنگی و هنری دیجیتال و بخش جنگ نرم و بحث بهره گیری از رسانه های دیجیتال برای به چالش کشیدن رسانه های دشمنان از بخش های جدید امسال این نمایشگاه بوده است.
وی اظهار داشت: خلقت هستی در خود رازهایی دارد که هرچه بیشتر بدان دسترسی حاصل می شود، عجز بشر عیان تر می گردد.
وی گفت: همه این آگاهی ها و دانش ها حاصل همین علم اندک است ؟ آیا اگر این هوایی که استنشاق می کنیم قدرت انتقال امواج الکترونیکی را نداشت، امروز می توانستیم درباره رسانه های دیجیتال سخن بگوییم یا تمام اینها در نهایت به صورت یک انیمیشن یا همان پویانما قابل انتقال بود؟ حسینی یاد آور شد: بشر هرچه قدبلندی می کند تازه خود را در سایه کوتاه ترین پدیده های عالم خلقت درمی یابد؟ تنها آنگاه که خود را در مقابل عظمت آفرینش حقیر می بیند، ارتفاع می گیرد، بالا می رود و بدانجا می رسد که به جز خدا نمی بیند.
وی ادامه داد : در دنیای امروز آنان که تکنولوژی یا فن آوری های روز را وسیله سیطره بر جهان می دیدند بنگرید که چگونه در چنگال اختاپوسی همین ابزارها گرفتار شده اند.
وی گفت: با مهندسی معکوس به همانجایی می رسیم که آنان شروع کرده اند با این فرق که آنان مغزها را برای تخدیر و تحقیر هدف گرفته بودند و انسان های خداترس برای تقدیر و تصدیر! و در نهایت تکریم و تقدیس ! عضو کابینه دولت دهم با بیان اینکه میدان تحریر ( مصر ) سی سال پس از میدان آزادی، نماد بیداری جهانی گشته است، افزود : چند ده کشور! هزار و پانصد شهر مهم و سمبل اقتصاد غرب یعنی وال استریت آنچنان به سرعت، هدف بازخورد رفتار غربی ها گشته است که هرگونه عکس العملی را از آنان سلب کرده است.
حسینی خاطر نشان کرد: وبلاگ نویسان جهان اسلام، آینه ها را در مقابل کشتی های فتنه غرب قرار داده اند و این شعله ها نشانه سوختن همان کشتی هاست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز مرز پیوندهای دینی امکان انسداد ندارد ، تصریح کرد: جهان اسلام می تواند با اتکال به خداوند منان و همدل و همزبان شدن، عقب افتادگی های تاریخی خود را جبران کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: آینده رسانه های دیجیتال برایتان روشن است پس با همت و تلاش مضاعف در این مسیر گام بردارید که موفقیت و سربلندی و رسیدن به پیشرفت و تعالی از آن شما است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه ابراز امیدواری کرد سال به سال شاهد برپایی پر بارتر و پرثمر تر این نمایشگاه با ابعاد گسترده تر باشیم.
آیین اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال امروز با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و جمعی از مقامات ارشدکشوری در تالار وحدت برگزار شد.
فراهنگ ** 1355 ** شماره 085 ساعت 22:32 تمام
۰ نفر