۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 9501780
T T
۰ نفر
مطالبات و انتظارات فرهنگیان استان مرکزی از دولت آینده # اراک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/02/84 داخلی.سیاسی.انتخابات 84. جمعی از فرهنگیان استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا با بیان مطـالبات و مـشکلات خود خواهان برنامه های کارآمد دولت آینده برای حل این معضلات شدند. آنان گفتند: فرهنگیان کشور با محدویت و محرومیت های متعـدد در بخش مسکن ، معیشت، جایگاه و شان شغلی مواجه اند که دولت آینده باید باتدوین و اجرای برنامه های راهبردی برای حل آنها گام بردارد. مصاحبه شوندگان معتقدند: توجه رییس جمهوری و دولت آینده به آموزش و پرورش باید به عنوان یک نهاد فرابخشی، این دستگاه فرهنک ساز را از جـهات مختلف تغذیه مادی و معنوی کند. یک معلم اراکی گفت: آموزش و پرورش نهاد اجتماعی انسان ساز است و دولـت آینده باید از لحاظ کمی و کیفی این وزارتخانه را در اولویت قرار دهد. " معصومه رجایی" افزود: اثرات تربیتی، پرورشی و آمـوزشی وزارت آمـوزش و پرورش درجامعه مشهود است و تقویت و تعامل بیشتر خانه و مدرسه بایدبه عنوان یک اولویت جدی در دستور کار دولت آتی قرار گیرد. وی به اعتراض صنفی فرهنگیان در رابطـه با مطـالباتشان اشاره کرد و گفت: تبعیض در بین کارمندان از مهمترین مشکلات موجود کشور است که در دولت آینده باید این معضل حل شود. یکی دیگراز فرهنگیان گفت: معلمان محوراصلی دانایی در جامعه هستند و اگر این قشر دغدغه آب و نان داشته باشد انتظارتربیت نسل فهیم و کارآمد به دست آنان دور از انتظار است. "زهرا قربانی" افزود: رییس جمهوری و دولت آینده باید با تمام قوا درصدد گسترش فضـای معنوی و فرهنک جامعـه بوده و راهـکارهای موثر تعمیق دانایی و احساس مسوولیت را در کشور گسترش دهد. وی، مردمی بودن، ساده زیستی و بها دادن به امور فرهنگی و تربیتی جامعه را از دیگر ویژگیهای انتخاب رییس جمهوری دانست. "مژگان بصیرت پور" یکی دیگراز فرهنگیان اراکی گفت: رییس جمهوری به عنوان اولین قدرت اجرایی کشور باید مصـلحت اندیش و پاسخگویی به مطالبات مردم را را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد. وی افزود: توجه به شـان و مـقام معلم در جامعه و حرکت به سمـت آموزش های استاندارد و مناسب دانش آموزان شرایط لازم دستیابی توسعه پایداراست که باید در کابینه ای خبره و متخصص راههای عملیاتی شدن آن بررسی شود. "زهرااقدامیان" گفت: اکثر معلمان به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی اوقات فراغت خود را نیز به جای مطالعه با شغل های دیگر پر می کنند که کلیدحل این مساله در نیک اندیشی دولت آینده نهفته است. وی افزود: از پایه های اصلی توسعه فرهنگی،تحول در نظام آموزش و پرورش است که بدون استحکام این بخش دستیابی به برنامه توسعه واهداف چشم اندازسند بیست ساله عملی نیست. "مریم امیر رضایی" فرهنگی دیگرمعتقد است: هـرچـند آموزش های فنی و حرفه ای طی سالهای اخیر بهبود داشته ولی هنوز دراین بخش در ابتدای راه هستیم. وی مـدرک گرایی و کمرنک شدن هـویت فرهنگی را یک نگرانی جـدی برای جامعه دانست و گفت: امیدواریم دولت آینده با حرکت چند بعدی برای این دغـدغه جدی چاره اندیشی کند. وی گفت: در دولت قبلی قرار شد که به وضعیت معیشتی معلمان رسیدگی شودولی این امکان فراهم نشد و دولت آینده باید کمبودهای دولت قبلی را جبران کرده و از بایگانی شدن وعده های دولت جلوگیری کند. وی ادامه داد:فرهنگیان به علت مشکلات متعدد ونداشتن مطالعه کمتر درابعاد آموزشی و پرورشی با جهش فکری همراهند و دولت آینده باید درصدد ایجاد فضای آرام و به دور از هرگونه نگرانی از آینده مشکلات آنان را حل کند. 2470/557/542
۰ نفر