معاون وزیرکشوربر نقش نظارتی رسانه های محلی بر دستگاههای دولتی تاکیدکرد
۲۲ مرداد ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر:
9452563
معاون وزیرکشوربر نقش نظارتی رسانه های محلی بر دستگاههای دولتی تاکیدکرد
#
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/05/85
داخلی.سیاسی.وزارت کشور.همایش.مدیران
معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور بر ضرورت تدوین نقش نظارتی
رسانه های محلی بر دستگاههای دولتی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، "محمدرضا مجیدی" روز یکشنبه در همایش
مدیران روابط عمومی استانداریها در وزارت کشور افزود: اگر بنا بر این است
که تمرکز زدایی کنیم و دولت تصدی گری ها را کاهش دهد و دولت ناظر و حاکمیتی
باشد، نقش نظارتی رسانه های محلی بر دستگاهها باید به درستی دیده شود.
وی گفت : جایگاه رسانه های محلی در روند توسعه اجتماعی کشور باید به
درستی تعریف شود.
مجیدی با تاکید بر لزوم تقویت رسانه های محلی، خطاب به مدیران روابط
عمومی استانداریهای سراسر کشور با بیان این که ابزار اطلاعرسانی شما،
رسانه ها هستند، اظهار داشت: پل ارتباطی شما با افکار عمومی رسانه ها
هستند.
معاون امور اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد: اگر شما به مسوولیت خود
درست عمل کنید، رسانه ها هم در ارتباط با افکار عمومی درست عمل می کنند.
مجیدی روندسنجی اطلاعرسانی و مطالعه بازتاب اخبار و بازخوردهای
اطلاعرسانی بسیار مهم ارزیابی کرد و در عین حال خاطر نشان کرد: متاسفانه
رسانه ها به آفتی از قبیل خرید و فروش تیترها گرفتار شده اند.
وی اظهار داشت: این آفت سختی است که رسانه ها و روابط عمومی ها باید به
آن توجه داشته باشند.
معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور بابیان این که امروزه روابط
عمومی علاوه بر دانش، یک فن و هنر محسوب می شود، اظهار داشت: روابط عمومی
بعنوان پیشانی و زبان دستگاه، هرچه توفیق بیشتری داشته باشد، دستگاه هم
در ارتباط با مدیریت افکار عمومی موفق خواهد بود.
مجیدی خطاب به مدیران روابط عمومی استانداریها گفت: مسوولیت اصلی شما
بعنوان تابلو اصلی دستگاه، ارتباط با افکار عمومی و مدیریت آن است.
وی تاکید کرد: در مواجهه با افکار عمومی اطلاع رسانی اقناعی را باید
در نظر داشته باشیم نه اطلاع رسانی اسکاتی.
معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور اظهار داشت: باید با تشکیل
یک اتاق فکر و شورای مشورتی، باید جنس مخاطبان خود را برای اطلاع رسانی
تشخیص دهید.
مجیدی گفت: اگر مخاطب شناسی درست اتفاق بیفتد، پیام رسانی برای اطلاع
رسانی اقناعی به درستی انجام می شود.
وی تاکید کرد: برای این که اطلاعرسانی اقناعی صورت گیرد، باید نوعی
اعتمادسازی بین رسانه، مخاطب و دستگاه برگزار شود.
معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور با تاکید بر لزوم فرهنک
سازی در زمینه آشنایی با شوراها در سراسر کشور گفت: رسانه های محلی باید
از هم اکنون یک ستون را به این موضوع اختصاص دهند.
مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با کمک فرهنگستان زبان
و ادب فارسی، بجای کلمه NGO و سازمانهای غیر دولتی، معادل "سازمانهای
مردم نهاد" ایجاد شده است.
وی بابیان این که لزوما هر سازمان غیر دولتی، سازمان مردم نهاد نیست،
از مدیران روابط عمومی خواست "سازمانهای مردم نهاد" (سمن ) را بین افکار
عمومی جا بیندازند.
سیام 1889ـ1415