۲۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9410095
T T
۰ نفر

وزیر امور خارجه :

۲۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9410095
وزیر امور خارجه : طبق روال قبل درخواستی برای مذاکره با آمریکا نداریم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/12/86 سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ادامه گفت و گوهای ایران و آمریکا در خصوص عراق گفت: طبق روال قبل ما درخواستی برای این گفت و گو ها نداریم و همانگونه که قبلا نیز روال بود این مذاکرات بنا به درخواست عراق و آمریکا انجام می شود.
منوچهر متکی روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با خانم کالمی ری همتای سوئیسی خود افزود: طرف آمریکایی باید پاسخ بدهد که علت عدم حضورش در مذاکراتی که اخیرا قرار بود در بغداد برگزار شود، چیست.
وی از امضای یک قرارداد گازی مهم میان شرکت ملی گاز ایران و دو شرکت سوئیسی خبرداد و گفت که این قرارداد بین طرفین امضا شده و به نتیجه رسیده است.
وزیر امورخارجه ایران گفت که در جریان سفر همتای سوئیسی او به تهران دو طرف درباره مسایل مهمی ازجمله همکاری های دوجانبه اقتصادی ، ادامه گفت و گوهای سیاسی و مشورت و تبادل نظر پیرامون مسایل افغانستان ، عراق ، لبنان و فلسطین گفت و گو کرده اند.
متکی افزود: در این دیدار در خصوص مسایل مربوط به حقوق بشر ، مساله اقلیت ها در اروپا و نگرانی هایی که مسلمانان جهان نسبت به اسلام ستیزی و اهانت به مقدسات اسلام دارند، با وزیر امورخارجه سوئیسی گفت و گو شد.
در ادامه این مصاحبه مطبوعاتی وزیرخارجه سوئیس نیز در پاسخ به سئوالی مبنی بر موضع سوئیس در خصوص همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: از ایران بخاطر همکاری با آژانس تشکر می کنیم و تشویق می کنیم تا این همکاری ها بیشتر شود.
ادامه دارد...
سیام 1324**1569**1723* شماره 046 ساعت 13:40 تمام
۰ نفر