۲۴ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9384231
T T
۰ نفر
مطبوعات کابل اقدام تروریستی سامرای عراق را محکوم کردند .......................................................
کابل ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/03/1386 خارجی.افغانستان.اجتماعی.سامرا.عراق.
مطبوعات روز پنجشنبه کابل، اقدام تروریستی در شهر سامرای عراق را به شدت محکوم کرده و خواهان خویشتنداری مردم مسلمان این کشور شدند.
تعدادی از روزنامه های این کشور به نقل از صاحبنظران گزارش دادند که نیروهای بعثی و یا القاعده مسوول این حمله هستند و هدف آنها ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی است.
به نوشته مطبوعات این کشور، بر اثر انفجار در حرم مقدس امامین عسگریین (ع) در سامرای عراق، دو مناره طلایی بارگاه امامان شیعه تخریب شده است.
روزنامه خصوصی "افغانستان" در مطلبی با عنوان "سامرا میدان عقده گشایی- های تروریستی" ،نوشته است: یک بار دیگر سناریوی هتک حرمت به حرم امامین عسگریین (ع) در روز چهارشنبه در سامرا تکرار شد.
به نوشته این روزنامه، تروریست های وابسته به القاعده که تمام تلاششان ایجاد تفرقه و نفاق میان مسلمانان است، حرم امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) را مورد هدف قرار دادند.
این روزنامه به نقل از شیخ "صالح الحیدری" رییس اداره امور اوقاف شیعیان عراق، می نویسد: افراطیون مسوول این انفجار هستند و هدف آنها تشدید درگیری های فرقه ای در کشور است.
"این که هدف این حملات ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در عراق است، شکی نیست زیرا بعد از تخریب حرم دو امام، نفاق فرقه ای و مذهبی بالا گرفت و دامنه درگیری ها در عراق گسترش یافت".
به نوشته روزنامه افغانستان، دشمنان امنیت عراق با استفاده از این فرصت برای ناامن ساختن عراق از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند و تاکنون صدها هزار انسان را در حملات تروریستی به کام مرک فرستادند.
در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: هدف اساسی این افراد نا امن ساختن عراق از هر طریق ممکن است. ناامنی و خشونت برای آنان به یک هدف و آرمان تبدیل شده است.
"این افراد و گروه ها کوچک ترین باوری به وحدت ملی عراق ندارند و به همین دلیل از تجزیه عراق هیچ هراسی به دل راه نمی دهند و تمام زمینه های وحدت ملی را که در این کشور شکل گرفته بود را می خواهند نابود سازد.
در این مطلب تاکید شد، کسانی که دست به جنایت سامرا زدند، هدفشان ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است و در سایه همین آرمان های افراطی است که حتی از ریختن خون همنوعان و هم فکران خود نیز دریغ نمی کنند.
آساق/332/1158/1543 شماره 093 ساعت 26:14 تمام انتهای پیام P24.51-26-14
۰ نفر