۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9378111
T T
۰ نفر
آمریکا و جمهوری آذربایجان مذاکرات امنیتی را از سر می گیرند ...........................................................
باکو ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/02/86 خارجی.سیاسی.جمهوری آذربایجان "ان درس" سفیر آمریکا در باکو گفت: جمهوری آذربایجان و آمریکا مذاکرات مربوط به همکاری امنیتی دوجانبه را از سر می گیرند.
درس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مذاکرات درباره همکاری امنیتی فیمابین از اهمیت زیادی برخوردار است و مسایل مربوط به آن با حضور مقامات برخی وزارتخانه های دو کشور بررسی می شود.
وی گفت: مسوولان ذیربط دو کشور در حال هماهنگی زمان برگزاری این مذاکرات در واشنگتن هستند و ادامه رایزنی های امنیتی برای دو کشور ضروری است.
پیشتر دولت جمهوری آذربایجان در اوایل ماه جاری در اعتراض به گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا که در آن منطقه قره باغ کوهستانی از فهرست مناطق اشغالی این کشور حذف شده بود برنامه سفر یک هیات آذری به واشنگتن برای بررسی مسایل امنیتی دو کشور را لغو کرده بود.
این هیات متشکل از مقامات وزارتخانه های امور خارجه، دفاع، امنیت ملی، کشور ،حوادث پیش بینی نشده و نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان قرار بود دوم اردیبشهت عازم آمریکا شود.
سفیر آمریکا در این گفت و گو اضافه کرد: آمریکا خواستار اصلاح قوانین کیفری جمهوری آذربایجان در ارتباط با مجازات روزنامه نگاران است.
وی افزود: کشورش همانند برخی نهادهای بین المللی از بازداشت برخی از روزنامه نگاران در جمهوری آذربایجان نگران است و بررسی های جدی درباره اعمال فشار علیه روزنامه نگاران و نمایندگان رسانه ای در این کشور را ضروری می داند.
خاورم/2400/245/1366 شماره 048 ساعت 17:11 تمام انتهای پیام P19.11-17-21
۰ نفر