۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9377621
T T
۰ نفر
یونان: شرایط بوجود آمده در ترکیه را از نزدیک زیر نظر داریم ..........................................................
آتن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/02/86 خارجی.سیاسی.مصاحبه.ترکیه.یونان "دورابکویانی" وزیر امور خارجه یونان، روز دوشنبه در مصاحبه ای در محل وزارت امور خارجه این کشور، با اشاره به روند اوضاع سیاسی در کشور ترکیه، گفت: شرایط بوجود آمده در ترکیه را از نزدیک زیر نظر داریم.
منظور وی از شرایط بوجود آمده، عدم انتخاب "عبدالله گل" نخست وزیر این کشور به عنوان رییس جمهوری توسط مجلس است.
وزیر امور خارجه یونان افزود: یونان، ترکیه ای دمکرات، اروپایی و با ثبات را به نفع ملتهای ترکیه و یونان و منطقه بالکان می داند و ابراز امیدواری کرد که دمکراسی، برنده شرایط بوجود آمده در این کشور باشد.
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر موضع احتمالی "نیکولای سارکوزی" رییس جمهوری منتخب فرانسه درباره الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر تلاشهای یونان برای توسعه روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، گفت: موضع بلند- مدت یونان، حمایت از توسعه روابط و الحاق کشورهای منطقه شبه جزیره بالکان و از جمله ترکیه به اتحادیه اروپاست، زیرا این مساله به نفع ملت ترکیه، یونان و مردم منطقه خواهد بود.
گفتنی است که "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه، چندی پیش عبدالله گل وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان نامزد ریاست جمهوری این کشور به مجلس معرفی کرد، که با مخالفت نمایندگان بعضی از احزاب سیاسی و نظامیان رو به رو شد و دادگاه عالی این کشور، رای گیری بعمل آمده در این زمینه را باطل اعلام کرد.
پس از ایجاد چنین شرایطی، نخست وزیر ترکیه درخواست برگزاری انتخابات زودرس در این کشور را مطرح کرد.
روند اوضاع ناپایدار در کشور ترکیه، تا حدی باعث نگرانی قبرس (بخش یونانی نشین ) و یونان شده است.
شبد/1270/1460 شماره 185 ساعت 48:23 تمام انتهای پیام P17.23-48-15
۰ نفر