۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9377525
T T
۰ نفر

استوارنامه سفیر ایران تسلیم رییس جمهور قبرس شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9377525
استوارنامه سفیر ایران تسلیم رییس جمهور قبرس شد ............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/02/86 داخلی.سیاسی.وزارت خارجه.
"علیرضا بیگدلی" سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قبرس صبح دوشنبه استوار نامه خود را به "تاسوس پاپادوپولوس" رییس جمهور قبرس تسلیم کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، دراین مراسم که با نواختن سرود ملی کشورمان در کاخ ریاست جمهوری قبرس آغاز شد، دو طرف در دیدار خود بر اراده متقابل برای گسترش روابط دوستانه دو کشور تاکید کردند.
"پاپادوپولوس" روابط دوستانه و خوب کشورش را با ایران در دهه های گذشته براساس احترام متقابل به استقلال و حاکمیت دو کشور خواند و برضرورت تقویت همکاریهای فیمابین تاکید کرد.
رییس جمهور قبرس تصریح کرد قبرس تحولات خاورمیانه را با نگرانی عمیق دنبال می کند.
"پاپادوپولوس" در بخشی از سخنانش با تشریح مساله قبرس، این مساله را دارای ابعاد مذهبی ندانست و خواستار حمایت و کمک کشورهای دوست بویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل این مساله شد.
بیگدلی سفیر جمهوری اسلامی در جمهوری قبرس نیز ضمن ابلاغ سلامهای گرم آقای احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به رییس جمهور قبرس، بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر گسترش و تحکیم بیشتر مناسبات دو کشور در تمامی زمینه ها تاکید کرد.
وی بااشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور و همکاریهای دو جانبه در سال های اخیر، ابراز امیدواری کرد همکاریهای دوجانبه و بین المللی دو کشور افزایش یابد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران با مورد توجه قراردادن نقش مهم و سازنده ایران در منطقه همچنین موقعیت جغرافیایی قبرس و عضویت آن در اتحادیه اروپا، خواستار بهره مندی از این ظرفیتها برای گسترش همکاریهای دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری شد.
شبد/1528/ 1856 شماره 001 ساعت 14:00 تمام انتهای پیام P18.00-14-24
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست