۲۹ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 9370084
T T
۰ نفر
امامی کاشانی:نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری واقعیت را بیان کنند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/30 سیاسی.نماز جمعه.امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری دهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه سال 88، تاکید کرد که شرایط انتخابات باید به نحوی باشد که نامزدها واقعیت ها را بیان کنند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم آخرین نماز جمعه تهران در سال 87 در دانشگاه تهران، اظهار داشت: سیاست جامعه ما، سیاست علوی است نه ماکیاولی و لذا باید شرایط به گونه ای فراهم شود که نامزدها حقایق و واقعیت ها را بیان کنند تا مردم بر اساس این واقعیت ها تصمیم بگیرند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد که در صورت عمل به مسایل اخلاق اسلامی در عرصه سیاست، می توان به الگوی مناسبی در جهان تبدیل شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید در سال 87 و شگفتی سازمان های بین المللی فضایی از این موفقیت ایرانیان اشاره کرد و گفت: این موفقیت در سایه رهبری و اصل ولایت فقیه و نیز اطاعت مردم از رهبری و بیداری آنان حاصل شده است.
امامی کاشانی تاکید کرد: برای اینکه از هرگونه اختلاف و تفرقه در امان باشیم باید دو اصل رهبری ولی فقیه و اطاعت مردم از رهبری را حفظ کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هرگونه اختلاف و تشتت در رهبری ولی فقیه و تضعیف جایگاه رهبری، موجب تضعیف نظام می شود، گفت: باید از گذشته درس عبرت گرفت.
خطیب جمعه تهران، خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد نقش ولایت و رهبری را در جامعه کمرنگ کند و از طریق رسانه های گروهی آن را مورد بحث و سوال قرار داده و جایگاه آن را به چالش بکشد که مقابله با آن هوشیاری مردم را می طلبد.
امامی کاشانی با اشاره به سالروز 29 اسفند، روز ملی شدن صنعت نفت ، گفت: اگر چه آیت الله کاشانی و دکتر مصدق برای ملی شدن صنعت نفت متحد شدند و این کار را به نتیجه رساندند اما اختلاف در بین رهبران ملی شدن صنعت نفت و بی توجهی مردم از رهبری، موجب شد تا دشمنان در ایجاد اختلاف و تفرقه موفق شوند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: این اختلاف موجب شد تا با ملی شدن صنعت نفت، نفت از گلوی انگلیس بیرون کشیده شود اما به شکم آمریکایی ها ریخته شود.
امامی کاشانی به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این پیروزی در سایه رهبری امام راحل (ره ) و تبعیت مردم از رهبری و بیداری جوانان حاصل شد و به همین خاطر ما امروز نباید از رهبری نظام غافل باشیم.
خطیب جمعه تهران همچنین در سخنانی در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار و آیات متعدد قرآن کریم درباره زنده شدن طبیعت اظهار داشت: این آیات به انسان می گوید که فکر نکند همیشه در خزان و نابودی است بلکه شرایط در حال دگرگونی است و همیشه باید به آینده امید داشت.
امامی کاشانی به دعای تحویل سال اشاره کرد و گفت: اگر چه این دعا به صورت دعا در کتب حدیث ذکر نشده است اما برگرفته از آیات و روایات اسلامی است.
این آیات درخواست ایرانیان از خداوند برای تحول روحی برای رسیدن به کمال انسانی و دوری از نامیدی است.
خطیب جمعه تهران گفت: البته هر روز باید برای ما نوروز باشد و همیشه باید به فکر تغییر و تحول باشیم و به آینده امید داشته باشیم.
امامی کاشانی تاکید کرد: بزرگترین درس نوروز درس امید به آینده است و امیدواریم که نوروز ایرانیان به ظهور حضرت امام زمان (عج ) معطر شود.
سیام 9139 شماره 008 ساعت 13:21 تمام
۰ نفر