۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359736
T T
۰ نفر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359736
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: حملات صهیونیست ها به غزه نتیجه سکوت کشورهای اسلامی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/09 سیاسی.دبیرکل مجمع جهانی.نامه ای به علما و اندیشمندان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نامه ای خطاب به هزار تن از علما و اندیشمندان جهان اسلام تصریح کرد: حملات صهیونیست ها به غزه نتیجه سکوت مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی است.
به گزارش ایرنا آیت الله تسخیری در این نامه نوشت: بار دیگر دور تازه حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه ساکنین غیرنظامی و بی گناه نوار غزه و بستن تمام گذرگاه های این منطقه با چشم پوشی مجامع حقوقی جهانی و بین المللی بر این جنایت ها ادامه می یابد.
امروز رژیم غاصب اسراییل با تشدید حملات ارتش خود علیه ساکنان بی دفاع نوار غزه که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از صدها مسلمان آن سرزمین شده، نشان از این دارد که رژیم اشغالگر قدس در صدد ایجاد یک فاجعه انسانی وحشیانه و نوعی نسل کشی در اراضی اشغالی است و این به مثابه نقض قوانین انسانی بین المللی است.
در ادامه این نامه آمده است: واقعیت آن است که رژیم ستمکار بوش سعی دارد تا قبل از پایان ریاست خود طرح خاورمیانه جدید به رهبری آمریکا و محوریت اسراییل و همکاری کشورهای همراه را در منطقه محقق کند.
وی در ادامه یادآور شد، کوتاهی دولت های اسلامی و عربی در انجام وظایف خویش نسبت به این مساله مهم جهانی سبب شده است رژیم اشغالگر صهیونیستی از حمایت تمامی اسلام ستیزان و ارکان استکبار جهانی به ویژه آمریکا که همه گونه پوشش مادی، نظامی، سیاسی و دیپلماسی برای آن فراهم کرده است، یاری می گیرد تا وحشیانه به تجاوزها و جنایات خود ادامه دهد.
آیت الله تسخیری در پایان این نامه، ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ و شرم آور و اعلام همدردی با ملت مظلوم فلسطین، از سازمان های حامی حقوق بشر و در راس آن سازمان ملل متحد و نیز سازمان کنفرانس اسلامی و علما و اندیشمندان مسلمان و آزاداندیشان جهان خواست که پیگیر مجدانه این امر و جلوگیری از پایمال شدن خون مظلومان باشند.
سیام/ 1965 شماره 180 ساعت 16:36 تمام
۰ نفر