۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359612
T T
۰ نفر

غزه در آتش و خون/

۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359612
غزه در آتش و خون/ رژیم صهیونیستی بر شدت و وسعت حملات به غزه افزوده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/09 سیاسی.خارجی.غزه تهران -تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از ساعات شب گذشته و بامداد امروز (دوشنبه )با استفاده از قایق های جنگی، دامنه گسترده تری پیدا کرده است.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: قایق های جنگی اسرائیل همزمان با بمباران مناطق مختلف غزه، گلوله باران این مناطق را آغاز کردند.
بنابر این گزارش، در این حملات، منازل مسکونی، مراکز امنیتی، دو مسجد، و بندر ماهیگیری غزه هدف قرار گرفت. دانشگاه اسلامی غزه گلوله باران شد و ساختمان معروف به کاخ حاکم که مقر حضور میهمانان رسمی دولت تحت رهبری اسماعیل هنیه بود، نیز به طور کامل ویران شد.
الجزیره افزود: ساختمان سازمان اطلاعات در غزه معروف به ساختمان کشتی و نیز مقر وزارت کشور دولت در غزه هدف قرار گرفت. حماس از گروه های مقاومت خواست ضربات خود را در عمق اسرائیل متمرکز کنند.
بر پایه گزارش، یکی از مسئولان حماس طی سخنانی از همه گروه های مقاومت فلسطین و شاخه های نظامی این گروه ها بخصوص گردان های شهید عزالدین قسام خواست در حالت آماده باش کامل قرار داشته باشند و برای حمایت از ملت فلسطین، ضربات قاطع و کوبنده خود را در عمق رژیم صهیونیستی متمرکز کنند.
خبرنگار الجزیره در غزه هم اعلام کرد: در حملات هوایی به غزه، اسرائیل از همه نوع هواپیما شامل جنگنده های اف 16، بالگردها و هواپیماهای تجسسی استفاده می کند و در هیچ لحظه ای طی دو روز اخیر، آسمان غزه خالی از هواپیماهای اسرائیلی نبوده و نیست. هواپیماهای تجسسی درارتفاع پایین پرواز می کنند، سپس سایر هواپیماها اهداف تعیین شده توسط هواپیماهای تجسسی را بمباران یا موشک باران می کنند.
در ساعات شب گذشته، نه تنها دامنه اهداف بمباران شده گسترش یافته بلکه شدت بمباران هم افزایش یافته است. ارتش اسرائیل در انتخاب اهداف خود، به 5 استان واقع در نوار غزه پرداخته و اهداف مختلفی را مورد نظر دارد. شب گذشته منازل فرماندهان گردان های القسام در استان های مختلف غزه، از جمله مهم ترین اهداف اسرائیل بود.
خبرنگار الجزیره تاکید کرد: گرچه همه توجهات به سوی بمباران ها و وضعیت شهدا و مجروحان متمرکز است، اما مساله مهمی که تا ماه ها پس از پایان حملات اسرائیل در غزه باقی می ماند، عوارض روانی برای مردم این منطقه بخصوص کودکانی است که در هر ساعت از شبانه روز، منازل آنان با لرزه های بسیار سنگین ناشی از موج انفجار بمب ها و موشک ها مواجه می شوند.
وی ادامه داد: هیچ کس و هیچ چیز در غزه از تیر رس حملات اسرائیل در امان نیست، تنها کاری که مردم انجام می دهند، جمع کردن اعضای خانواده و کودکان در یک اتاق است.
خبرنگار الجزیره در رام الله هم اعلام کرد: اسرائیل می کوشد تمامی صحنه های وحشتناک حملات علیه غزه را پنهان و چنین وانمود کند که فقط اهداف نظامی و افراد مسلح حماس را مورد حمله قرار می دهد.
یک منبع نظامی اسرائیل درباره حمله هوایی به دانشگاه اسلامی غزه این گونه ادعا کرد که در آزماشگاه های این دانشگاه، حماس ابزار و آلات جنگی و موشک تولید می کند و رهبران حماس هم در این دانشگاه حضور دارند.
وی افزود: مسئولان اسرائیلی طی ساعات دیروز و امروز هم اعلام کرده اند، عملیات نظامی با قدرت و شدت ادامه دارد. ایهود اولمرت نخست وزیر مستعفی اسرائیل در تماس با نخست وزیر آلمان کوشید حملات علیه غزه را توجیه کند.
مسئولان اسرائیلی می گویند هیچ فشار بین المللی بر آنان اعمال نمی شود و لذا می توانند به عملیات ادامه دهند. وزیر خارجه اسرائیل گفت هدف عملیات طی چند روز آینده، پایان دادن به حکومت حماس در غزه نیست زیرا این اقدام، نیاز به عملیات زمینی گسترده دارد بلکه هدف اسرائیل، تغییر اصول بازی و معادله در غزه و تغییر وضعیت امنی است.
خبرنگار الجزیره تصریح کرد: اسرائیل به گرد آوری نیروها در مرزهای غزه ادامه می دهد، دیروز 2 هزار سرباز ذخیره به ارتش پیوستند و پیش بینی می شود امروز نیز بقیه افراد فراخوانده شده که شامل 4 هزار و 500 نفر هستند خود را به ارتش معرفی کنند.
وی متذکر شد: هنوز خبری درباره جزئیات مراحل آینده عملیات اسرائیل منتشر نشده است. اسرائیل از ابتدای عملیات تا کنون می کوشد از عامل غافلگیری حماس استفاده کند.
اسرائیل ادعا کرد، دیروز 40 تونل زیر زمینی اطراف غزه را تخریب کرده است تا مانع رسیدن سلاح به فلسطینی ها شود. ایهود باراک اعلام کرد امروز اجازه ورود 100 کامیون حامل کمک های غذایی و دارویی از گذرگاه های غزه داده می شود و مقادیری سوخت هم برای نیروگاه برق این منطقه وارد می شود.
رژیم صهیونیستی طی چندین ماه محاصره غزه، به ندرت اجازه ورود مواد غذایی و سوخت را برای یک و نیم میلیون غیر نظامی محاصره شده صادر می کرد اما اکنون در حالی که ساکنان غزه را هدف موشک، بمب و گلوله های خود قرار داده ، برای انحراف افکار عمومی، با تبلیغات گسترده از بازگشایی گذرگاه های غزه سخن می گوید.
صویر ** 1549**1491 شماره 056 ساعت 11:10 تمام
۰ نفر