۲۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9357678
T T
۰ نفر

گاردین نوشت:

۲۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9357678
گاردین نوشت: خروج نظامیان انگلیس از عراق پایان شرمسارترین بخش تاریخ معاصراین کشور ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/21 سیاسی.انگلیس.عراق لندن- یک روزنامه انگلیسی نوشت: خروج نیروهای انگلیس از عراق تا ژوئن سال آینده میلادی پایان شرمسارترین و فاجعه انگیرترین بخش تاریخ معاصر انگلیس خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سوماس میلن ستون نویس روزنامه گاردین در یادداشتی در نسخه روز پنجشنبه با بیان این مطلب گفت: هجوم به عراق در سال 2003 نه تنها باعث نابودی کامل یک کشور و کشته شدن صدها هزار نفر شد، بلکه یک افتضاح سیاسی-نظامی را برای قدرتهای متخاصم رقم زد.
میلن نوشت: برای انگلیس، که با اتکا به دولت بی احتیاط و افراطی آمریکا به یک کشور مستقل حمله کرد، جنگ عراق به منزله یک بی آبرویی ملی است که باعث از بین رفتن موقعیت این کشور در صحنه بین المللی شد.
این نویسنده روزنامه گاردین چاپ لندن افزود: نیروهای انگلیسی سال گذشته با شرمساری کامل مجبور به ترک بصره و باقی ماندن در داخل پایگاه های خود شدند.
وی نوشت: با ترک نیروهای انگلیسی ازعراق، انبوهی از مدارک شکنجه و کشتار مردم عراق در زندانهای آن کشور به دست خواهد آمد.
میلن خروج نیروهای انگلیسی از عراق را به خروج مفتضحانه آنان از یمن در 40 سال پیش تشبیه کرد و گفت: جنگ انگلیس و آمریکا در افغانستان نیز به شکست خواهد انجامید.
این کارشناس با اشاره به سیاست باراک اوباما در بیرون کشیدن نیروها از عراق گفت: با خارج شدن کامل نیروهای انگلیسی از عراق فرصت برای تحقیق و تفحص درباره افتضاح انگلیس در عراق بوجود خواهد آمد.
ویلیام هیگ وزیرخارجه سایه حزب محافظه کار انگلیس روز گذشته باردیگر خواستار انجام تحقیق درباره جنگ عراق شد.
انگلیس در حال حاضر بیش از چهار هزار نیرو در عراق دارد و بر اساس اعلام منابع نزدیک به وزارت دفاع این کشور، این نیروها از ماه مارس (اسفندماه ) خروج از عراق را آغاز خواهند کرد.
خروج نیروهای انگلیسی در عراق قرار است در ماه ژوئن (خرداد) سال آینده تکمیل شود.
اروپام 345**333** شماره 032 ساعت 19:47 تمام
۰ نفر