۱۵ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9357111
T T
۰ نفر

رادیو فرانسه :

۱۵ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9357111
رادیو فرانسه : بعید نیست نمایندگان کنگره آمریکا نامه هایی به ایران نوشته باشند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/15 سیاسی.لاریجانی.آمریکا تهران - رادیو فرانسه پنجشنبه شب در خبری به نقل از منابع نزدیک به نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا گفت، بعید نیست که شماری از نمایندگان کنگره در پشتیبانی از سازمان های غیر دولتی اقدام نامه هایی به ایران نوشته باشند.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا ، رادیو فرانسه افزود: این منابع که نخواسته اند نامشان فاش شود، تصریح کرده اند که سازمان های غیردولتی از نمایندگان کنگره خواسته اند که تلاش هایی برای انجام مبادلات فرهنگی و علمی با ایران صورت بپذیرد .
رادیو فرانسه اضافه کرد ،هر چند کاخ سفید آمریکا از هر نوع اظهار در این مورد خودداری کرده است، اما، انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور باراک اوباما و همچنین انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران گمانه زنی های بسیاری را در مورد احتمال ازسرگیری گفت وگو میان واشنگتن و تهران برانگیخته است.
رادیو فرانسه با اشاره به ابراز نظر منفی منابع کنگره آمریکا در واکنش به اظهارات رییس مجلس ایران در مورد ارسال این نامه ها گفت :در عین حال برخی منابع کنگره گفته اند که هیچ اطلاعی مبنی بر ارسال مستقیم این نامه ها به مقامات ایران در دست نیست.
علی لاریجانی، روز چهارشنبه در حاشیه نشست سی سال قانونگزاری در ایران اظهار داشت که تاکنون چندین نامه از کنگره آمریکا به مجلس ایران واصل شده که برخی از آنها در مجلس هفتم و یک نامه هم اخیرا به مجلس هشتم رسیده است و محتوای آنها هم یکی است.
به گفته علی لاریجانی در این نامه ها نمایندگان کنگره آمریکا ابراز علاقه کرده اند که در مورد موضوعات مختلف با ایران گفتگو کنند.
صویر ** 1448 شماره 010 ساعت 10:04 تمام
۰ نفر