۱ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9351970
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا

۱ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9351970
اختصاصی ایرنا نویسنده انگلیسی: صهیونیسم بر اساس جنایت علیه بشریت بنا شده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/01 سیاسی.انگلیس.صهیونیسم.مصاحبه آلن هارت، نویسنده و خبرنگار سابق شبکه های تلویزیونی مطرح انگلیس در مصاحبه ای اختصاصی با ایرنا رژیم صهیونیستی را رژیمی تروریستی معرفی کرد و گفت: صهیونیسم بر اساس جنایت علیه بشریت بنا شده است.
آلن هارت از کارشناسان مسائل خاورمیانه است که در گذشته مدتی خبرنگار ارشد شبکه تلویزیونی آی.تی.ان و همچنین مجری برنامه پر طرفدار پانوراما در شبکه تلویزیونی بی.بی.سی بوده است.
وی گزارشگری بسیاری از حوادث مهم و درگیریهای نظامی را در مناطق مختلف جهان و از جمله خاورمیانه در دوران خبرنگاری خود بر عهده داشته و ادعا می کند تنها فردی در جهان است که رابطه ای صمیمی و نزدیک با یاسر عرفات پدر فلسطین و گلدا مایر مادر اسراییل داشته است. هارت در عین حال از آقای عرفات و خانم مایر به عنوان دو فرد دارای بیشترین تضاد در تاریخ جهان یاد می کند.
هارت همچنین نویسنده کتابی پر سر و صدا تحت عنوان صهیونیسم: دشمن واقعی یهودیان است که در سال 2005 در دو جلد منتشر شد. وی در آن کتاب با بررسی رابطه میان یهودیت و صهیونیسم، رژیم اسراییل را به عنوان دشمن اصلی یهودیان معرفی کرده است.
خبرنگار ایرنا در لندن در مصاحبه ای اختصاصی با این نویسنده انگلیسی درباره صهیونیسم و نقش آن در تاسیس رژیم صهیونیستی و هدایت پشت پرده سیاست های منطقه ای و جهانی به گفت و گو نشست که مشروح آن را می خوانید: *ایرنا: آقای هارت، چرا عقیده دارید صهیونیسم دشمن واقعی یهودیان است ؟ هارت: پایه اصلی اعتقاد من تفاوت بین یهودیت و صهیونیسم است در صورتی که تقریبا هیچ کس در میان افراد غیر یهودی و حتی بسیاری از یهودیان از این تفاوت آگاه نیست. یهودیت مذهب یهودیان است که مانند مسیحیت و اسلام شامل یک سری از ارزش های مذهبی می باشد. اما صهیونیسم یک ایدئولوژی استعماری و نژادپرستانه است که با استفاده از تروریسم و نسل کشی نژادی اقدام به ایجاد کشوری برای برخی یهودیان در قلب جهان عرب کرده است.
به عبارت دیگر صهیونیسم بر اساس جنایت علیه بشریت و جنایت علیه فلسطینیان بنا شده و ارزش های اخلاقی و مذهبی یهودیت را به سخره گرفته است.
جالب ترین مساله درباره تاریخ اسراییل و صهیونیسم این است که روایت آنها از تاریخ از آغاز تا پایان دروغ بوده است اما متاسفانه کل تاریخ مسیحیت و یهودیت بر پایه همین نسخه دروغ بنا شده است.
ایرنا:چگونه چنین اتفاقی افتاده است ؟ هارت: این تاریخ دروغ از آنجا آغاز می شود که صهیونیست ها ادعا می کنند فلسطینی ها به صورت اختیاری و در پاسخ به تقاضای رهبران عرب زمین های خود را ترک کردند تا ارتش های عرب بتوانند با وارد شدن به فلسطین یهودیان را قتل عام کنند، این کاملا دروغ و بی معنی است.
اگر مردم کشورهای غربی و خصوصا آمریکایی ها هرچه زودتر متوجه تفاوت میان صهیونیسم و یهودیت نشوند زمانی خواهد آمد که مردم این کشورها تمامی یهودیان را مسوول رفتار وحشتناک اسراییل خواهند شناخت.
ایرنا:گمان می کنید چه کسی از صهیونیسم حمایت می کند؟ هارت:برخی افراد گمان می کنند صهیونیسم تنها پیامد رفتار رژیم نازی آلمان است اما صهیونیسم سیاسی به آن شکلی که ما هم اکنون می شناسیم در اواخر قرن 19 و توسط افرادی به وجود آمد که از آغاز پروژه خود اقدام به دروغگویی کردند.
آنها صهیونیسم را بنیان گذاشتند تا فلسطین را از اعراب بگیرند. اگر صهیونیست ها می خواستند صادقانه عمل کنند باید می گفتند ما دیگر نمی توانیم به غیر یهودیان اعتماد کنیم و به دلیل فجایع به وجود آمده در اروپا، شرایط ما به حدی وخیم شده که مجبور به ایجاد کشوری برای خود شده ایم و اگر در این راه مجبور به قتل عام نژادی فلسطینیان باشیم آن را هم اجرا خواهیم کرد و اگر غیر یهودیان این روش را نمی پسندند ما هیچ اهمیتی نمی دهیم.
ایرنا:شما گفته بودید پنج سال را صرف یافتن حقیقت درباره صهیونیسم کرده اید، آیا ارتباطی میان صهیونیسم و تروریسم پیدا کردید؟ هارت:صهیونیسم موفق ترین سازمان تروریستی دوران مدرن بوده است. این تروریسم صهیونیستی بود که مردم فلسطین را آواره کرد و اخلاقیات را در دولت انگلیس از بین برد.
یکی از بهترین دوستان من ایلان پپه است که از معروفترین تاریخ دانان تجدید نظر طلب در اسراییل محسوب می شود. وی در کتاب خود تحت عنوان پاکسازی نژادی فلسطین برای اولین بار جزییات طرح صهیونیسم برای پاکسازی نژادی فلسطین را افشا کرده است. صهیونیسم و آمریکا هر دو درگیر تروریسم دولتی برضد مردم تحت سرکوب هستند.
ایرنا:به نظر شما نقش صهیونیسم در آمریکا چیست ؟ هارت:شما درباره ارتباط صهیونیسم با آمریکا صحبت می کنید اما حقیقت این است که ایپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل ) که اصلی ترین لابی صهیونیستی در آمریکا است کنترل سیاست خارجی این کشور را در اختیار دارد.
من باید تاکید کنم که در صحنه سیاسی آمریکا هیچ فردی نمی تواند بدون حمایت مالی قدرتمند به مجلس نمایندگان، سنا و یا کرسی ریاست جمهوری دست پیدا کند و این رمز اصلی موفقیت صهیونیست ها است، زیرا یهودیان با وجود اینکه تنها دو درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند بیش از 50 درصد اقتصاد آن کشور را در دست دارند.
کتاب های زیادی درباره وحشت سیاستمداران آمریکایی از لابی های صهیونیستی منتشر شده است، اما این تنها مربوط به موقعیت مالی یهودیان در آمریکا نمی شود زیرا اکثر یهودیان آمریکا در ایالت هایی مانند پنسیلوانیا و فلوریدا ساکن هستند که در این ایالت ها معمولا رقابت انتخاباتی میان جمهوری خواهان و دموکرات ها بسیار نزدیک است و به همین دلیل رای این یهودیان نیز از ارزش بالایی برخوردار است.
یهودیان معمولا بیشتر در این مناطق ساکن شده اند تا بتوانند به عنوان لابی های صهیونیستی سازماندهی شوند پس می بینیم پول سازمان یافته صهیونیست ها سیاست های آمریکا را تعیین می کند.
ایرنا: آیا این وضعیت می تواند راه حلی داشته باشد؟ هارت:یکی از مسائلی که می تواند تاثیر زیادی در این میان داشته باشد این است که سکوت یهودیان در جهان در برابر جنایات اسراییل باید شکسته شود زیرا هیچ رییس جمهوری در آمریکا حتی اگر قصد مبارزه با صهیونیسم را نیز داشته باشد تا وقتی اطمینان پیدا نکند اکثر یهودیان از وی حمایت می کنند چنین اقدامی را انجام نخواهد داد.
اخیرا اخبار امیدوارکننده ای در این مورد به گوش می رسد و این مایه امیدواری است که تعدادی از یهودیان در آمریکا و انگلیس اعلام کرده اند لابی های صهیونیستی نماینده افکار آنان نیستند.
ایرنا: آیا لابی های صهیونیستی در انگلیس نیز مانند آمریکا از قدرت بالایی برخوردار هستند؟ هارت:بله، اگر به خاطر داشته باشید از تونی بلر عموما به عنوان نوکر بوش نام برده می شد اما من گمان نمی کنم این حقیقت داشته باشد. به عقیده من بلر بدترین نخست وزیر تاریخ انگلیس در برخورد با مسائل خاورمیانه بوده است. بلر نیز مانند دیگر سیاستمداران انگلیسی و رسانه های این کشور از صهیونیسم وحشت داشت. خصوصا رسانه ها در این میان به هیچ عنوان به مقابله با صهیونیست ها نمی پردازند زیرا صهیونیست ها و شرکت های تحت کنترل آنها منابع اصلی آگهی دادن به رسانه ها و منبع اصلی درآمد آنها هستند.
ایرنا:شما ظاهرا برای انتشار کتاب خود با مشکل مواجه بوده اید، به نظر شما چه بخشی از این کتاب صهیونیست ها را بیش از هر چیز دیگر وحشت زده کرده بود؟ هارت:کتاب من مروری جدید و صادقانه بر درگیری میان اعراب و اسراییل بوده و افشاکننده نسخه کاملا دروغ و تبلیغاتی صهیونیست ها از این درگیری تاریخی است.
این کتاب رویکردی جهانی و نه فقط منطقه ای دارد و اگر فردی این کتاب را بخواند متوجه تمامی زوایای حقیقی و تاریخی این درگیری خواهد شد.
ایرنا:نظر شما درباره مواضع آقای احمدی نژاد رییس جمهوری ایران در رابطه با صهیونیسم چیست ؟ هارت: به نظر من سخنان آقای احمدی نژاد در غرب تحریف شده است. آقای احمدی نژاد خواستار حذف اسراییل از صحنه جهان نشده بود. به عقیده من موضع آقای احمدی نژاد همان موضع ایلان پپه است که خواستار محو صهیونیسم است.
عقیده آقای احمدی نژاد نیز همین است و من نیز با این عقیده وی موافق بوده و فکر می کنم منظور وی هم همین بوده است.
ایرنا:رییس جمهوری ایران همچنین پیشنهاد برگزاری همه پرسی بی طرفانه و عادلانه در فلسطین را مطرح کرده است درحالی که برخی کشورها پیشنهاد تشکیل دو کشور مستقل را داده اند، نظر شما در این باره چیست ؟ هارت: راهکار تشکیل دو کشور به هیچ عنوان کارساز نیست و حتی اگر در گذشته هم ممکن بود توسعه شهرک های یهودی نشین این فرصت را از بین برد. به عقیده من اکنون تنها دو گزینه وجود دارد، یک کشور برای همه و یا فاجعه برای همه.
در گزینه تشکیل یک کشور همه یهودیان همچنان در فلسطین اقامت داشته و شهروندان کشور جدید خواهند شد.
به نظرم عقیده رییس جمهوری ایران هم این است که هر راه حلی از نظر فلسطینی ها قابل قبول باشد برای ایران نیز قابل قبول خواهد بود. وی درباره به دریا ریختن یهودیان صحبت نمی کند بلکه خواستار از بین رفتن صهیونیسم است و تحریف سخنان وی در بین رسانه ها و سیاستمداران غربی بسیار تاسف بار است.
اروپام 345*222** شماره 043 ساعت 14:24 تمام
۰ نفر