۱۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9347560
T T
۰ نفر

حاشیه های جلسه علنی روز سه شنبه مجلس

۱۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9347560
حاشیه های جلسه علنی روز سه شنبه مجلس ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/19 سیاسی.نشست علنی مجلس .حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حاشیه هایی همراه بود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، وقتی قدرت الله علیخانی، نماینده مردم قزوین قصد داشت به نطق حمید رسایی، در قالب تذکر آیین نامه ای پاسخ دهد، به دلیل آن که نوبت او نبود، بلندگویش روشن نشد. در این هنگام کواکبیان از رییس مجلس خواست که نوبت کواکبیان را به نماینده مردم قزوین دهد.
**بالاخره نوبت به علیخانی رسید اما هیچ چیز بر وفق مرداش نبود؟ این بار بلندگویش به کلی قطع بود و صدایش پخش نمی شد. این موضوع موجب خنده نمایندگان شد. به همین دلیل رییس مجلس از علیخانی خواست تا از بلند گوی صندلی بعدی استفاده کند.
**پس از تذکر علیخانی، نوبت به کوچک زاده، نماینده حامی دولت رسید. اما وی بنا به درخواست رییس مجلس مبنی بر قطع مشاجره میان نمایندگان فراکسیون اکثریت و اقلیت، از نوبت خود گذشت و سکوت اختیار کرد.
**تردد و حضور افراد غیر از نمایندگان، کارکنان و خبرنگاران در راهروهای مجلس شورای اسلامی و تلاش برخی از آنان برای دریافت امضاهای کذایی از نمایندگان، بالاخره صدای اعتراض نمایندگان را بلند کرد و موجب شد تا در صحن علنی درباره این موضوع تذکری ارایه شود. رییس مجلس هم گفت که به زودی به این موضوع رسیدگی می شود.
**مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در تذکری شفاهی با استناد به مواد 78 و 79 آیین نامه داخلی مجلس از علی لاریخانی خواست تا به توهین کنندگان به سخنان قدرت الله علیخانی نماینده قزوین تذکر دهد.
**لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع به شما مربوط نیست و به نماینده ای مربوط است که به وی توهین شده است.
پس از سخنان لاریجانی، کواکبیان سکوت کرد.
سیام 9130**1862** شماره 042 ساعت 13:13 تمام
۰ نفر