۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9345850
T T
۰ نفر
خاطرات جالب دکترعلی لاریجانی از مقاومت ایران در عرصه دیپلماسی ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/29 سیاسی.لاریجانی.دیپلماسی.سپاه دکتر علی لاریجانی به همراه چند مقام وزارت خارجه با حضور درهمایش هادیان سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی که هفته گذشته در تهران برگزار شد خاطرات جالبی را از نفوذ جمهوری اسلامی در مسائل بین المللی و نیز برکات مقاومت ملت ایران بیان کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در این همایش به برخی از خاطرات خود در عرصه دیپلماسی کشور پرداخت و گفت: در عالم دیپلماسی اگر غرب بخواهد کاری انجام دهد لشکری از آدمهای پیام رسان را از کشورهای مختلف به ایران گسیل می کند تا تاثیربگذارد. زمانی وزیر امور خارجه آمریکا یک بیانیه داد که فلان بسته هسته ای را ما تایید می کنیم، از ساعت پنج بعد از ظهر که این بیانیه آمریکا خوانده شد، سفارتخانه های متعددی با تلفن هایشان تماس می گرفتند و می گفتند که این یک فرصت است ! این یک نوع عملیات بود و گاهی می گفتند با بعضی افراد دیگر صحبت کرده ایم و سخنان آنها را برای ما نقل می کردند که ما تحت تاثیر قراربگیریم اما ما به ترفندهای آنها آشنا هستیم.
دکتر لاریجانی با بیان خاطره دیگری از حضور در جمع کارشناسان برجسته سیاسی یک کشور اروپایی و اصرار آنها بر خطرناک بودن عدم پذیرش خواسته های غرب در موضوع پرونده هسته ای گفت: در آن جلسه یک ژنرال اروپایی بازمانده جنگ جهانی دوم به آرامی به من گفت که این گفته ها را شنیدی ولی آنها را باور نکن. آنها بی آنکه بگویند در اعماق قلبشان شما را به خاطر مقاومت تات تحسین می کنند.
یکی از مقامات دیپلماتیک کشورمان نیز در این همایش گفت: در بحران لبنان آقای کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه سه هفته در لبنان ماند که قضیه را حل کند و نتوانست. اما در اجلاس دوحه با این که ایران حضور نداشت 15 مرتبه وزیر امور خارجه یکی از کشورهای عربی با متکی وزیر امور خارجه کشورمان تماس گرفت و با این که آمریکا ناوهای خودش را به سواحل لبنان برای تهدید حزب الله رسانده بود اما حزب الله به بزرگترین پیروزی دیپلماتیک خودش علی رغم خواسته همه کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی رسید.
یک مقام دیگر نیز گفت: زمانی دولت فرانسه با یک تلفن، وزیر را در دولت لبنان جابجا و یا خلع می کرد، اما اکنون برای حل معادلات لبنان از ایران تقاضای کمک می کنند، البته این نشان دهنده علاقه مندی و اعتماد مردم لبنان به انقلاب اسلامی ایران است.
شماره 034 ساعت 14:17 تمام
۰ نفر