۱۴ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9278371
T T
۰ نفر
با ارسال نامه از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفت ؟ پیگیری سرنوشت علیرضا عسگری از طریق کمیته بین المللی صلیب سرخ ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/14 سیاسی.نامه وزارت امور خارجه علیرضا عسگری کمیته صلیب سرخ.صالحی سرپرست وزارت امور خارجه تهران - سرپرست وزارت امور خارجه در نامه ای به یاکوب کلنبرگ، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن ابراز نگرانی نسبت به اخباری که بتازگی از سرنوشت علیرضا عسگری منتشر شده، خواستار پی گیری سرنوشت وی توسط آن کمیته شده است.
به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی در نامه خود به نقش ارزشمند و برجسته کمیته بین المللی صلیب سرخ در پیگیری امور انسانی اشاره و اعلام کرده که این مساله همواره مورد توجه دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است.
در این نامه، سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه موضوع ربایش علیرضا عسگری علاوه بر نقض آشکار موازین شناخته شده بین المللی در بردارنده ابع ـاد انسانی نیز هست، اعلام کرده است: انتظار می رود کمیته بین المللی صلیب سرخ تلاش جدی و امکانات خود را برای روشن کردن وضعیت نامبرده بکار گیرد.
صالحی همچنین در این نامه با بیان اینکه از همان ابتدا اخبار و شواهدی مبنی بر ربوده شدن علیرضا عسگری - یکی از مقام های سابق جمهوری اسلامی ایران - توسط سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود داشت، یادآور شده که نحوه ربایش و چگونگی مفقود شدن وی در هتل جیران استانبول و اخباری که بتازگی از سوی منابع خبری رژیم صهیونیستی درباره وضعیت وی منتشر شده را به اطلاع رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ رسانده است.
سرپرست وزارت امور خارجه همچنین خطاب به رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، ربایش آقای عسگری را بر خلاف اصول شناخته شده حقوق بین الملل دانسته و آن را مصداق بارز تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی ذکر کرده است.
سیام **2023** شماره 001 ساعت 07:51 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست