۱۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9276021
T T
۰ نفر

معاون رییس جمهوری:

۱۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9276021
معاون رییس جمهوری: تحریمهای غرب روند پیشرفتهای ایران را متوقف نکرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/11 سیاسی.تحریم ها.فروزنده.پیشرفت ایران کوالالامپور - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: تحریمهای تحمیلی با هدف بسته شدن تمام درها به روی ایران بود اما موضوع مدیریت شد و به رغم مسائل و بحرانهای اقتصاد جهانی ما به راه خود ادامه می دهیم و روند پیشرفت ایران متوقف نشده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف اله فروزنده چهارشنبه شب در جمع شماری از ایرانیان مقیم مالزی در محل کنسولگری ایران در کوالالامپور، ضمن تشریح رشد اقتصادی مطلوب در کشور، همچنین بااشاره به رشد علمی ایران اظهار داشت: رشد علمی کشور از جمله در زمینه نانو و علوم هسته ای بی نظیر است.
در این دیدار که با حضور محمد مهدی زاهدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسوولان سفارت ایران در مالزی برگزار شد، معاون رییس جمهوری به سوالات مطروحه از سوی حاضران پاسخ داد.
در بخش فرهنگی برخی از فعالان فرهنگی به مشکلاتی از قبیل هویت ایرانیان مقیم مالزی و نیاز توجه خاص به این افراد که پس از مدت اقامت خود در این کشور، اکثر آنان به ایران باز می گردند اشاره کردند.
مشکلات مربوط به مدارس خارج از کشور و حقوق معلمان اعزامی از سوی نماینده دبیران و مدیر مدرسه ایرانیان در مالزی مورد تاکید قرار گرفت.
در این بخش همچنین بر ضرورت افتتاح مرکز مشاوره خاص ایرانیان با توجه به فرهنگ خاص ایرانی جهت رفع مشکلات ایرانیان مقیم مالزی تاکید شد.
در بخش دانشجویان نیز توجه خاص به دانشجویان ایثارگر که برای ادامه تحصیل در این کشور حضور دارند و آینده شغلی آنها اشاره شد.
تجار و بازرگانان مشغول به فعالیت در مالزی نیز در بخشی از این دیدار به بوروکراسی پیچیده در سیستم مالزی اشاره و اعلام کردند که حل چنین مشکلاتی نیازمند کمک مقامات ذی نفوذ است که به دنبال آن می توان سهم صادرات ایران به مالزی که می تواند بازار مناسبی برای محصولات ایران باشد، را افزایش داد.
در ادامه همچینن مشکلات بهداشتی و درمانی ایرانیان در مالزی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد افتتاح یک درمانگاه با همکاری پزشکان ایرانی مقیم مالزی برای کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی ایرانیان مقیم این کشور ارائه شد فروزنده معاون رییس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگ والای ایرانی اظهار داشت: ما حاضریم تمام دانشجویان متعهد و مستعد را پس از ارزیابی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی استخدام کنیم و بسترها آماده است و جای هیچ نگرانی در مورد استخدام وجود ندارد.
فروزنده در ادامه در ارتباط با مشکلات بانکی نیز گفت: رییس بانک مرکزی ایران در سفری که بزودی به مالزی خواهد داشت مشکلات بانکی بین دو کشور را حل می کند.
در پایان این برنامه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی با اشاره به اشراف سفارت به مشکلات مطروحه از سوی ایرانیان، گفت: ما به همه این موارد آگاه و واقفیم و آنها را دقیق می دانیم که برخی مشکلات مربوط به مالزی، برخی مربوط به ایران و برخی نیز منطقه ای هستند و در عین حال تلاش می کنیم که مشکلات را با استفاه از راه حلهای موجود برطرف کنیم.
آساق 1504**335** شماره 008 ساعت 06:35 تمام
۰ نفر