۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9269860
T T
۰ نفر
سلاح تیربار اخگر و خودرو رنجر در نیروی زمینی ارتش رونمایی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/01 سیاسی.اخگر.رنجر.ارتش تهران - سلاح تیربار اخگر و خودرو فوق سبک تاکتیکی رنجر با حضور احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی رونمایی شد.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، سلاح اخگر با کالیبر 62/7 م م می تواند حدود چهار هزار تا شش هزار گلوله در دقیقه شلیک کند.
برد موثر سلاح اخگر بیش از دو هزار متر است و این سلاح شش لوله دارد و وزن آن 16 کیلومتر است.
روش تغذیه سلاح اخگر الکترومکانیکی و نوع استقرار آن در زمین و بر خودور امکان پذیر است و سرعت ابتدایی گلوله 868 متر بر ثانیه است.
این سلاح با نواخت تیر بالا قادر به ایجاد دیوار آتش با نواخت چهار هزار تا شش هزار تیر در دقیقه تا برد یک کیلومتر برای مقابله با انواع اهداف زمینی، هوایی و ارتفاع خیلی پست است.
انهدام و جلوگیری از تحرکات دشمن با چالاکی بالا و انجام عملیات پیش دستانه علیه نفرات و تجهیزات دشمن از اهداف این سلاح است.
خودرو فوق سبک تاکتیکی رنجر برای استفاده در مناطق صعب العبور به منظور افزایش توان رزمی در مقابله با تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای طراحی و ساخته شده است.
سبکی، ارزان بودن، سهولت تعمیرات و اثرگذاری در صحنه رزم جدید از جمله قابلیت های این خودرو است که بدون نیاز به سرمایه گذاری صنعتی به دست متخصصان معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش ساخته شده است.
این خودرو قابلیت حمل دو نفر با تجهیزات، برد عملیاتی حداقل 200 کیلوگرم و قابلیت کشش یک رموک با حداقل 200 کیلوگرم بار را دارا است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در آیین رونمایی از سلاح اخگر و خودرو رنجر در محل معاونت جهاد و خوکفایی نیروی زمینی ارتش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطر شهدای دوران دفاع مقدس گفت: ما در تعریف نبرد ناهمتراز و تاکتیک ها به دنبال سلاحی بودیم که نواخت تیر بسیار بالایی داشته باشد یعنی بین چهار هزار تا شش هزار گلوله در دقیقه نواخت تیر داشته باشد که در عملیات ضد هلیبرن و عملیات ممانعتی و مقابله با پرندگان ارتفاع پست بتواند پاسخ گوی نیازهای نیروی زمینی باشد.
امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان خاطرنشان کرد: این نیاز به معاونت تحقیقات ارایه شد و دانشمندان و متخصصان معاونت تحقیقات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی توانستند سلاح اخگر را تولید کنند.
وی افزود: این سلاح از قابلیت های بسیاری برخوردار است و ماموریت های خوبی می تواند انجام دهد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: به خاطر اینکه در رزم ناهمتراز یکی از اصول تحرک هست، ما نیاز داشتیم که این را متحرک کنیم که به همین خاطر خودرو رنجرز طراحی و تولید شد.
امیر پوردستان گفت: خودرو رنجر از قابلیت های خوبی برخوردار است و از ساده ترین امکانات مونتاژ می شود و قابلیت تحرک خوبی دارد و قدرت یگان های نیروی زمینی را افزایش می دهد.
وی اظهار داشت: خواستی که ما از تیربار اخگر داریم، خودرو رنجر می تواند محقق بکند و تیربار اخگر و خودرو رنجر یک مجموعه کاملی هستند و قابلیت های عملیاتی و دفاعی خوبی به یگان های زمینی در دفاع زمینی خواهند داد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که خط تولید سلاح اخگر و خودرو رنجر در نیروی زمینی ارتش به انبوه برسد.
سیام 1751** شماره 053 ساعت 15:04 تمام
۰ نفر