۲۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9269151
T T
۰ نفر
عمرو موسی:اتحادیه عرب اسراییل را به رسمیت نمی شناسد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/27 سیاسی.عمرو موسی.اسراییل.مذاکرات تهران - پایگاه اطلاع رسانی العربیه روز شنبه نوشت:عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب ضمن هشدار به ادامه شهرک سازی ها توسط اسراییل گفت که اتحادیه عرب اسراییل را به رسمیت نمی شناسد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، العربیه افزود: وزیران امور خارجه کشورهای عربی، در مراسم پایانی نشست دوره ای میان ساله عادی خود در قاهره پایتخت مصر، اعلام کردند که اسراییل را به عنوان کشوری یهودی به رسمیت نخواهند شناخت.
عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب نیز اعلام کرد که مذاکرات صلح میان اسراییلی ها و فلسطینی ها، نمی تواند در سایه شهرک سازی های اسراییل و ادامه روند اشغال سرزمین های فلسطینی، ادامه یابد.
در بیانیه پایانی نشست وزیران امور خارجه عرب آمده است: وزیران کشورهای عضو اتحادیه عرب تاکید می کنند که در خواست اسراییل از فلسطینی ها را برای پذیرفتن اسراییل به عنوان کشوری یهودی نمی پذیرند.
برخی مقامات اسراییلی اوایل هفته جاری گفته بودند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات مستقیم با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر پذیرش این رژیم به عنوان کشوری برای ملت یهود ، از سوی فلسطینی ها، اصرار خواهد کرد.
وزیران عرب همچنین از دولت آمریکا خواستند تا برای توقف کامل شهرک سازی ها در سرزمین های فلسطینی از جمله بیت المقدس اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی، اعمال فشار کند.
عمرو موسی نیز در یک کنفرانس خبری در پایان نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب گفت: چنانچه اشغالگری ادامه یابد، مذاکراتی نیز وجود نخواهد داشت. و این موضع ما و موضع ابومازن است.
اختلاف بر سر شهرک سازی های اسراییل در کرانه باختری رود اردن، یکی از مهمترین مسایل مورد اختلاف اسراییلی ها و فلسطینی ها در مذاکرات جاری میان دو طرف است. اسراییل روز 26 سپتامبر را زمان توقف جزئی شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی تعیین کرده است.
یک مسئول بلند پایه فلسطینی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: مذاکرات محمود عباس و نتانیاهو که چهارشنبه گذشته در بیت المقدس انجام گرفت با اختلافات بسیار عمیقی درباره مساله شهرک سازی ها و مرزها همراه بود و به رغم میانجی گری های هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه و جرج میچل فرستاده ویژه آمریکا، اختلاف ها همچنان پابرجاست.
صویر1609**1408** شماره 042 ساعت 14:03 تمام
۰ نفر