۹ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9265333
T T
۰ نفر

فضاسازی درباره سفیر ایران در اوکراین

۹ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9265333
فضاسازی درباره سفیر ایران در اوکراین ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/09 سیاسی.سفیر ایران.اوکراین تهران-یک منبع آگاه ایرانی در کی یف گفت: فضاسازی و پردازش های ساختگی رسانه های منتسب به روسیه در خصوص سفیر ایران در اواکراین، که یک رخداد عادی است و همه روزه در فرودگاهها اتفاق می افتد، یک رویکرد غیر حرفه ای، با اغراض خاص و فاقد ارزش خبری است.
به گزارش روز شنبه ایرنا، این منبع مطلع در فرودگاه باریسپل خود شاهد بود هنگامی که سفیر جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات همراه وی، عازم تهران بودند، برابر کنوانسیون شئون دیپلماتیک 1961 وین مربوط به سفرا و دیپلمات ها که می بایست هنگام ورود و خروج آنها در فرودگاهها مفاد این کنوانسیون اجرا گردد، متصدی ذیربط در فرودگاه باریسپل نسبت به مفاد کنوانسیون توجیه نبوده و پس از گفت وگو با وی و رایزنی نامبرده با مقامات ذیربط این موضوع روال عادی خود را طی کرد.
این منبع مطلع ایرانی که خود شاهد این موضوع بوده، اظهار داشت که سفیر و دیپلمات همراه وی از گیت خروجی عبور نکرده اند و روایت های متفاوت منتشر شده در خبرگزاری های اینترفاکس و ریانووستی نشان دهنده ساختگی بودن آن است.
خبرگزاری ریا نووستی چنین نوشته است: سفیر ایران در اوکراین به خاطر ممانعت از انجام بازرسی امنیتی، اجازه ورود به گیت خروجی فرودگاه باریسپل کی یف پایتخت اوکراین را نیافت.
اینترفاکس نیز گفته است: سفیر ایران شخصی را که قرار بود از اوکراین پرواز کند همراهی می کرد. هنگام بازرسی امنیتی، دستگاه فلزیاب به صدا در می آید. پس از آن که ماموران فرودگاه از سفیر می خواهند کت خود را درآورد ، وی برگشته و از فرودگاه خارج می شود.
این تناقضات و روایت های ساختگی نشان دهنده واهی و بی پایه بودن این روایت های خبری است و ماهیت فضاسازی آنها را با اغراض خاص به خوبی نشان می دهد.
سیام 9012** شماره 083 ساعت 20:00 تمام
۰ نفر