۱۸ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9263686
T T
۰ نفر

خبرگزاری رسمی مالزی:

۱۸ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9263686
خبرگزاری رسمی مالزی: آمریکا باید بین مذاکرات هسته ای با ایران و حمایت از سلاحهای اتمی اسرائیل یکی را برگزیند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/18 سیاسی.سلاح هسته ای.اسرائیل.رییس جمهور کوالالامپور - خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، روز جمعه با بازتاب اظهارات محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، نوشت: رییس جمهوری ایران تاکید کرد که آمریکا باید بین مذاکرات هسته ای با ایران و حمایت از سلاح های اتمی اسراییل یکی را برگزیند.
به گزارش ایرنا، این خبرگزاری در ادامه می افزاید: رییس جمهوری ایران تاکید کرده که آمریکا باید جایگاه خود را در خصوص برنامه های هسته ای اسراییل که تهدیدی برای جهانیان است مشخص کند تا زمینه مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران فراهم شود.
برناما در ادامه افزود: رییس جمهوری ایران بار دیگر اعمال تحریم توسط کشورهای غربی متکبر را در توسعه برنامه هسته ای ایران بی تاثیر دانست و گفت که این فشارها و تحریم ها مانعی برای ایران ایجاد نمی کند.
خبرگزاری رسمی مالزی در گزارش خود آورده است: قدرت های غربی به ویژه آمریکا دور جدیدی از تحریم را در مورد برنامه هسته ای ایران اعمال کرده اند و از طرفی ایران بارها اعلام کرده است که هدف از برنامه هسته ای این کشور تولید برق بوده و اتهامات قدرت های غربی را در خصوص متهم کردن این کشور در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای رد می کند.
بر اساس این گزارش، بعد از نشست گروه دی هشت که به منظور توسعه روابط در نیجریه تشکیل شد، رییس جمهوری ایران گفت که این کشور روش مذاکره را قبول دارد، اما آمریکا را به خاطر کوتاهی در گذشته متهم می کند.
در ادامه این گزارش به نقل از رییس جمهوری ایران آمده است که اولین شرط این است که آمریکا موضع خود را در مورد سلاحهای هسته ای رژیم صهیونیستی مشخص کند که آیا موافق و یا مخالف داشتن بمب اتمی توسط اسراییل است، که اگر موافق باشد روش مذاکرات به گونه ای متفاوت خواهد بود.
شبد**آساق 1456**1080**335** شماره 020 ساعت 10:17 تمام
۰ نفر