۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9259672
T T
۰ نفر
تهران خواستار اقدام فوری شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/10 سیاسی.خبر.وزارت خارجه تهران- وزارت امور خارجه ایران در پی اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن ناوگان آزادی فلسطین و فعالان بی دفاع حقوق بشری، خواستار اقدام فوری شورای امنیت سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی علیه رژیم صهیونیستی شد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وزارت امور خارجه در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این جنایت ، تاکید کرد که این حادثه بار دیگر ماهیت جنایتکارانه و جنگ طلب آن رژیم را عیان ساخت.
در این بیانیه آمده است: این هجوم در حالی صورت گرفته است که اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و کشته و زخمی کردن قریب به 5 هزار تن از کودکان، زنان و مردان بیگناه این سرزمین و به کارگیری سلاحهای ممنوعه فراموش نشده و محاصره غیرانسانی این منطقه برخلاف تمامی قواعد و معیارهای بین المللی ادامه دارد.
بیانیه می افزاید: حمله رژیم صهیونیستی به کشتیها و سرنشینان آن تداعی کننده اقدامات دزدان دریایی در قرون گذشته است و این اقدام طبق کنوانسیون مقابله با اقدامات غیرقانونی علیه ایمنی دریایی، مصداق عینی تروریسم دریایی است.
در بیانیه وزارت خارجه تصریح شده است: اکنون زمان آن رسیده تا جامعه بین المللی و صاحبان وجدانهای بیدار موضعی قاطع در برابر جنایات مستمر این رژیم متجاوز و اشغالگر اتخاذ کند و در همین چارچوب جمهوری اسلامی ایران از کلیه کشورهای اسلامی و عربی می خواهد با اتخاذ موضعی واحد و قوی در برابر ستیزه جویی های این رژیم به مقابله برخیزند و جهان غرب نیز ضمن کنارگذاشتن برخوردهای دوگانه از حمایت های غیرقابل توجیه از آن رژیم دست بردارد.
این بیانیه تاکید کرده است: حمله رژیم صهیونیستی به کاروان کمک های انسان دوستانه موید عدم پایبندی آن رژیم به تعهدات بین المللی بوده و نشان می دهد ادعای صلح طلبی و ورود به مذاکرات ادعایی واهی و دروغین است.
وزارت خارجه این در بیانیه خود نوشت: با توجه به استمرار جنایتهای رژیم صهیونیستی ضروری است این گونه اقدامات قویا در محاکم ملی و بین المللی مورد پیگیری قرار گیرد و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با تشکیل جلسه اضطراری در این خصوص اقدام عاجل کند.
در پایان این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده و بستگان قربانیان این جنایت، بار دیگر همبستگی خود را با مردم فلسطین خصوصا مردم استوار و شجاع غزه اعلام کرده و از سخنان آقای اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین مبنی بر ضرورت تحرک کشورهای عربی و اسلامی و نامگذاری این روز به نام روز آزادی و همچنین اقدام فوری شورای امنیت و سازمان کنفرانس اسلامی حمایت می نماید.
سیام/ 9132**9012 شماره 150 ساعت 18:35 تمام
۰ نفر