۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9258261
T T
۰ نفر
رئیس شورای امنیت خواهان راه حل دیپلماتیک در پرونده هسته ای ایران شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/29 سیاسی.خارجی.نواف سلام بیروت - نواف سلام رییس دوره ای شورای امنیت گفت: از هر تلاشی در جهت حل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران حمایت می کنیم.
به گزارش ایرنا از بیروت، رییس لبنانی دوره ای شورای امنیت امروز چهارشنبه گفت: میشل سلیمان رییس جمهوری موضع لبنان در قبال پرونده صلح آمیز هسته ای و تمدید تحریم ها علیه ایران را تبیین کرده است.
وی که با روزنامه النهار چاپ لبنان سخن می گفت، افزود : ریاست جمهوری بیانیه مشترک مبادله سوخت هسته ای ایران را گامی مهم در حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران دانست.
نواف سلام تاکید کرد: لبنان جزء اولین کشورهایی است که خواستار حل صلح آمیز پرونده هسته ایران از راه های دیپلماتیک است.
نماینده دایم برزیل در سازمان ملل که از اعضای غیردائم شورای امنیت است، نیز اخیرا اظهار داشت: در هیچ یک از مذاکرات درباره متن پیش نویس قطعنامه علیه ایران در این زمان شرکت نمی کنیم، زیرا احساس می کنیم یک وضعیت جدید بوجود آمده است.
به گزارش رسانه های آمریکایی، ترکیه،برزیل و لبنان از اعضا غیردائم شورای امنیت نیز اعلام کرده اند که با این پیش نویس مشکل دارند.
آمریکا برای پایان ناکامی های چند سال گذشته خود در تحریم ایران و پس از آنکه با امضای توافق تهران، طرحهای ضد ایرانی کاخ سفید را در خطر حذف کامل دیده است، بدون هیچ مقدمه ای یک متن خودخواسته را به شورای امنیت ارایه کرد تا عملا فضای تبلیغاتی و نگاه افکار عمومی جهان را از موضوع توافق ایران، برزیل و ترکیه به موضوع پیش نویس این قطعنامه ضد ایرانی سوق دهد.
رییس جمهوری لبنان در بیانیه روز سه شنبه گفت: تفاهم حاصله در تهران میان کشورهای ایران ، ترکیه و برزیل در خصوص تبادل سوخت هسته ای ایران اولین گام در مسیر حل دیپلماتیک موضوع پرونده هسته ای ایران است.
سلیمان ابراز امیدواری کرد این پیمان، بحران و تهدیدات موجود در سطح منطقه ای و بین المللی را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه لبنان از جمله کشورهایی بوده که راه حل دیپلماتیک را به جای منطق زور در پرونده هسته ای ایران پیشنهاد کرده است، افزود: گفت وگوی آرام و منطقی بهترین راه حل بررسی هر گونه مشکل یا حل هر بحرانی است.
خاورم1368**1030**/2023 شماره 226 ساعت 15:18 تمام
۰ نفر