۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9258183
T T
۰ نفر
سارکوزی توافق ایران، برزیل و ترکیه را گامی مثبت ارزیابی کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/29 سیاسی.هسته ای.سارکوزی.ایران پاریس - نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه در دیدار با همتای برزیلی خود ضمن قدردانی از وی حمایت کامل خود را از تلاش های او در جهت توافق انجام شده با ایران و ترکیه اعلام کرد و توافق یادشده را به طور مشروط گامی مثبت خواند.
به گزارش ایرنا، کاخ ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه ای با اشاره به دیدار سارکوزی با لولا در حاشیه نشست کشورهای اتحادیه اروپا با کشورهای آمریکای لاتین در مادرید، اعلام کرد: رییس جمهوری فرانسه در دیدار با همتای برزیلی خود در خصوص پرونده هسته ای ایران گفت وگو کرده است بر اساس این بیانیه که دقایقی پیش از سوی الیزه انتشار یافت سارکوزی مراتب قدردانی و حمایت کامل فرانسه از تلاش های لولا که به انجام رسانده است اعلام کرده است.
رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد است که فرانسه در انتظار انتقال نامه ایران به آژانس اتمی می باشد و فرانسه با گروه شش این نامه را بررسی خواهد کرد و فرانسه آماده است که با تمامی پیامدهای آن در مجموع درباره پرونده هسته ای ایران بحث کند.
بر اساس این گزارش رییس جمهوری فرانسه با در نظر گرفتن چنین ملاحظه ای بر این باور است که انتقال 1200 کیلوگرم اورانیوم ضعیف شده خارج از ایران یک گام مثبت می باشد و باید این اقدام به طور منطقی همراه با توقف غنی سازی به میزان 20 درصد باشد.
این بیانیه در پایان می افزاید: رییس جمهوری فرانسه یاد آوری کرده است که مشکل اتمی ایران ورای مسئله راکتور اتمی تحقیقاتی ایران قرار دارد.
شبد**اروپام 1456**1080**2092** شماره 148 ساعت 09:26 تمام
۰ نفر